Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Parę słów, bo już nie mogę patrzeć na te żale jak to ciężko jest w branży. Jestem programistą od 10 lat i szczerze, faktycznie jest teraz ciężej z pracą, ale bez przesady. Skończyły się czasy, że starczyło mieć CV z tytułem "Senior Java Developer" i było 10 ofert dziennie, ale to nie jest tak, że pracy już nie ma. Powiedziałbym, że rynek cofnął się do czasów sprzed boomu, gdzie faktycznie trzeba było się trochę bardziej postarać. Wielu nie pamięta (albo dołączyli do branży niedawno), ale kiedyś też tak było, że na jedno stanowisko było paredziesiąt CV, głównie ludzie świeżo po studiach. Była norma, że aplikowało się na darmowy staż, byleby wkręcić się w branże. Seniorzy nie mieli problemów z pracą, ale brali to co dawał rynek, a nie durne wymagania "ja za mniej niż 30k/mc to nie wstanę z łóżka". Dla przykładu, paru moich znajomych programistów, w 2024 potraciło pracę, ale każdy z nich znalazł pracę od ręki jak tylko zmniejszył swoje wymagania.

Także weźcie się ludzie ogarnijcie z tą waszą roszczeniowością. Nawet jak będziecie zarabiać 15k zamiast 25k, to dalej macie zajebistą pensje, za którą stać was na życie na bardzo wysokim poziomie. To serio nie są przecież niskie zarobki. Jeśli nie możecie znaleźć pracy, która daje 30k, to znaczy że nie jesteście tyle warci na rynku ¯_(ツ)_/¯ Kiedyś byliście, jak był boom, ale teraz nastała korekta. Chcecie zarabiać znów 30k, to szkolcie się, zwiększajcie umiejętności, bo narzekaniem na tagu nic nie zmienicie.

#programista15k

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: digitallord

• 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach