Wpis z mikrobloga

#elektronika

Rezonator kwarcowy 7,2 kHz (albo 307,2 kHz?). Czy jest do kupienia gdzieś?

Mam starą kamerę. Obroty kamery są sterowane układem elektronicznym z tym rezonatorem kwarcowym. Jak wszytsko działa jak należy, to kamera powinna kręcić 24fps. Tak się obecnie nie dzieje (świeci się lampka kontrolna, sygnalizująca, ze silnik nie trzyma prędkości)

Nie znam się i wcale też nie mam pewności że to ten rezonator. Niemniej jestem w stanie go wymienić na nowy (wylutować stary i wlutować nowy). Tylko pytanie czy są takie gdzieś dostępne?

EBAUCHES S.A.
NEUCHATEL
1o393o
3o7,2 kHz

(takie oznaczenia są na naklejce na rezonatorze)

nie wiem też czy to małe kółko to "o" czy "0 zero"

jeśli zero to nie 7,2 kHz tylko 307,2 kHz
dechireur007 - #elektronika

Rezonator kwarcowy 7,2 kHz (albo 307,2 kHz?). Czy jest d...

źródło: 1000027225

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

• 0
@An2pl: sprawdzam te dwa kondensatory multimetrem. Multimetr ustawiony na tą funkcję do sprawdzania zwarć co prawda nie piszczy, ale chwilowo pokazuje jakąś dużą liczbę i przełącza się na 1. Ale jak ustawiam na pomiar rezystancji, zakres 200k, to: na czerwonym wskazuje 122kohm, na niebieskim 73kohm

Schemat zacząłem szukać dwa miesiące temu, ale bezskutecznie.

Kamera to jest Eclair NPR (francuska, lata 70)
Ale tutaj bardziej interesuje nas silnik (silnik jest osobno)
  • Odpowiedz
@dechireur007: To czy rezonator pracuje można sprawdzić radiem z zakresem AM 500-1600 kHz, ustawiając radio na kolejne harmoniczne kwarca. W okolicach tych częstotliwośc szum w radiu powinien zanikać. Generator inpulsów na silniku działa? Kondensotory wydają sie nie mieć zwarcia, co nie znaczy, że trzymają parametry. Bez oscyloskopu możesz niewiele zdziałać. Silnik też mi wygląda na trzyfazowy.
  • Odpowiedz
@dechireur007 nie jest to typowy element w dzisiejszych czasach.