Wpis z mikrobloga

Jak wiemy Linux jest najlepszym systemem, a gry Open Source to najlepsze gry. Jedyne czego można Windowsowi pozazdrościć to Heroes 3 i Gothica ( ͡° ͜ʖ ͡°) Znalazłem dzisiaj przypadkiem bardzo ciekawy projekt, którego celem jest stworzenie wolnych assetów kompatybilnych z grą Quake. Czyli w sumie mamy "darmowego kwejka".

Projekt nazywa się LibreQuake i jest w fazie Beta - gra działa, chociaż nie wiem czy to kwestia silnika gry czy błędów, ma drobne bugi i pewne niedociągnięcia.

Feeling jest Quakeowy faktycznie. Jestem zadowolony z grubsza

Co do błędów jakie zauważyłem to dwa (ale nie wiem czy to kwestia projektu czy silnika / lub obu)
* Często widać jakieś przedmioty czy potwory, jednak podchodząc do nich okazuje się, że dopiero wtedy renderuje się ściana. Nie wiem czy to coś z konfiguracją dystansów jest, ale to dziwne)
* Potwór z granatnikiem wygląda jak szmaciana lalka, nie pasuje do gry. Może to Placeholder

Warto się IMO projektem zainteresować, bo całkiem git.

https://librequake.queer.sh/media/screenshot03.png
Strona główna: https://librequake.queer.sh/

#linux #gry
fervi - Jak wiemy Linux jest najlepszym systemem, a gry Open Source to najlepsze gry....

źródło: screenshot03

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@orgin246: w tym momencie na steamie Proton odpala bez problemu chyba większość (wszystkie?) gier, ja pykam w AAA i z żadną nie miałem problemu
  • Odpowiedz
  • 0
@sunkillmoon: Ogólnie Quake czy inne gry typowo "zamknięte" pozwalają Ci korzystać z oprogramowania w ograniczonym zakresie i wiele rzeczy działa albo w szarej strefie albo jest nielegalne. Weźmy na przykład to, że chcesz robić streamy z Quake. Wydaje się to być legalne, ale technicznie jest to po prostu szara strefa i nikt normalny nie ściga.

Oczywiście są firmy, co ścigają, np. Nintendo xD

LibreQuake czy ogólnie ruch wolnego oprogramowania mówi
  • Odpowiedz
  • 0
@sunkillmoon: Akurat LibreQuake - znalazłem, pograłem i fajnie śmiga.
A ogólnie oprogramowania to do wszystkiego. Trochę jak weganizm, taka filozofia życia XD
  • Odpowiedz
  • 0
@sunkillmoon: Zgadza się. Natomiast jak chcesz by John Romero, Carmack czy kto tam ma władzę (pewnie Bethesda) udostępniła grę na np. PlayStation 5 to musisz ich poprosić. Inaczej w przypadku LibreQuake (czy innego projektu FOSS), możesz sam to zrobić nie pytając o zgodę.

Po prostu jesteś takim samym właścicielem projektu tak jak jego twórcy
  • Odpowiedz
  • 0
@sunkillmoon: Oficjalnie powinieneś poprosić Sony o to.
Jeśli masz chęci, to tutaj masz PS5SDK nieoficjalne
https://github.com/PS5Dev/PS5SDK

Więc to jest dobry start do przeniesienia silnika Quake, wzięcia LibreQuake, połączenie, spakowanie i udostępnianie.

Ale ogólnie jest to tzw. strefa Homebrew właśnie
  • Odpowiedz
LibreQuake


@fervi: To akurat nie jest otwartoźródłowy quake, tylko otwartoźródłowy pak1 dla quake. Kod silnika quake został otwarty lata temu, i było cała masa bardziej lub mniej udanych silników zbudowanych na bazie wypuszczonych źródeł - część z nich utrzymywała klimat i kwadratowść oryginału, część wprowadzała zaawansowane efekty do silnika. DarkPlaces, TyrQuake, QuakeSpasm, JoeQuake czy starusieńki QuakeForge by wymienić kilka. Pomimo tego, że silnik był otwarty, gra jakotaka (czyli levele, textury
  • Odpowiedz