Wpis z mikrobloga

Jeżeli jesteście abonentami firmy #multimedia to zerknijcie na swoje rachunki. Na moim opłaty wzrosły o 17 zł i pojawiła się nowa usługa. Multimedia rzekomo informowała o podwyżkach co silnie akcentują - chociaż żadna wiadomość do mnie nie dotarła, to "oni mają u siebie odznaczone, że było wysłane"... Jednocześnie odsyłają do regulaminu, w którym jest zapisane, że firma może podnieść wysokość opłat w trakcie trwania umowy. Bardzo ciekawe podejście...

-- dalej są już tylko moje rozkminy w temacie, można pominąć jeżeli kogoś nie dotyczy lub nie interesuje :)

Sprawdziłem wszystkie regulaminy. Jest ich kilka... Niemniej najważniejszy to Regulamin Świadczenia Usług oraz Dostarczania Usług/Treści Cyfrowych. Po analizie można stwierdzić, że operator faktycznie gwarantuje sobie możliwość zmiany ceny w trakcie trwania umowy...

Punkt 10.7: "Dostawcy Usług przysługuje prawo do zmiany wysokości opłat, w tym Opłaty Abonamentowej, Opłaty Powiązanej i innych opłat określonych w Cenniku."
Punkt 10.8: "O zmianie w Cenniku Dostawca Usług powiadomi Abonenta w formie odpowiadającej formie zawarcia Umowy z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed jej wprowadzeniem."
Punkt 10.9: "W przypadku zmiany Cennika, Abonentowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy za wypowiedzeniem, skutecznym na dzień wejścia w życie zmian."

Warto jednak zwrócić uwagę na dalszą część punktu 10.9, która mówi:

"W razie skorzystania przez Abonenta z tego prawa w przypadku braku akceptacji podwyższenia cen, Dostawcy Usług nie przysługuje zwrot ulgi przyznanej Abonentowi za wyjątkiem przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian Opłat określonych w Cenniku wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa obniżenia ceny, dodania nowej Usługi i zmiany wynikającej z decyzji Prezesa UKE."


Oznacza to, że w większości przypadków abonent może rozwiązać umowę bez konieczności zwrotu udzielonych ulg, jeśli nie akceptuje podwyżki cen. Innymi słowy można sobie podać ręce i się rozjeść... Warto z tego prawa skorzystać, szczególnie jeżeli ktoś dał się naciągnąć na długi okres kontraktowy - chociażby po to, aby wynegocjować sobie lepsze warunki :)

Niemniej, podsumowując - dla konsumentów, bardzo niebezpieczna sytuacja jeżeli stanie się normą na rynku telekomunikacyjnym. Dlatego uważam, że nie wolno się z tym godzić, chociaż i tak pewnie większość machnie na to ręką.

Z fartem Mireczki.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Niemniej, podsumowując - dla konsumentów, bardzo niebezpieczna sytuacja jeżeli stanie się normą na rynku telekomunikacyjnym.

Dlatego uważam, że nie wolno się z tym godzić, chociaż i tak pewnie większość machnie na to ręką.


@bronx: Ale to jest standard i nie ma tu niczego nowego ani niespodziewanego. Dopiero teraz nadeszły czasy, kiedy firmy mogą korzystać z takich furtek, bo mają ku temu obiektywne przesłanki. 5-10 lat temu byłoby to co najmniej
  • Odpowiedz
  • 1
Po części się zgodzę, Jadnak na fakturze poza samymi podwyżkami pojawiła się dodatkowa pozycja. Nowa usługa. Nie do końca wiem o co z nią chodzi, ale to chyba jakaś opłata za zdalne wsparcie techniczne. W ostatnim roku jednak nie korzystałem z żadnych dodatkowych usług. To mnie w sumie zdziwiło najbardziej. Jestem nieprzerwanie Klientem MM od 15 lat. W tym czasie sporo kombinowali - np. dawali usługę na 3 miesiące za darmo aby
  • Odpowiedz