Wpis z mikrobloga

#studbaza #pracbaza #programista15k #devops
Cześć! Pytania do rekrutrów lub innych doświadczonych w tym temacie. Patrząc na obecną sytuację rynkową mam straszny dylemat. Mam ponad 2 lata doświadczenia w IT (L1/L2 Support i zarządzanie usługami), chciałbym docelowo iść w stronę FullStacka, a później rozwijać się w stronę DevOps. Jestem obecnie bez kierunkowych studiów, studiuję kierunek kompletnie niezwiązany z IT i tutaj moje pytania. Czy zrobienie jeszcze dodatkowo inżynierki z IT będzie koniecznie/pomocne, aby wyjść z supportu i iść w wyżej opisaną ścieżkę czy jednak nie patrzy się już aż tak na kierunkowe wykształcenie? Czy np. podyplomówka z IT wystarczy? Czy lepiej tylko samemu się dalej uczyć i ewentualnie jakiś cert?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@balver:

Czy zrobienie jeszcze dodatkowo inżynierki z IT będzie koniecznie/pomocne

Konieczne? Nie. Pomocne? Może. Największa zaleta studiów to staże, poprzez które można wejść w branżę. Jeżeli już pracujesz, to studia mogą co najwyżej pomóc jako dodatkowy punkt dla rekruterek, ale nie dają żadnej gwarancji dostania roboty.
Co obecnie umiesz? Chcąc pchać się w fullstacka rekruterzy będą od ciebie oczekiwać zarówno skili z backendu jak i frontu, znajomości bazek i niektórych
  • Odpowiedz
@balver: IMHO nie ma żadnego sensu, żeby robić dodatkowe studia związane z IT, jeżeli chciałbyś iść w stronę devopsa. W ogóle nie sądzę też, aby droga z IT supportu do devopsa wiodła przez fullstacka, to jest zupełnie inna ścieżka. Devopsowanie nie wymaga wiedzy z "klasycznego" programowania, tzn, inżynierii oprogramowania. Raczej bym na Twoim miejscu poszedł w robienie certyfikatów sieciowych i chmurowych, a później devopsowych (są takie, także na konkretnych chmurach).
  • Odpowiedz