Aktywne Wpisy
mmmod +22
nie mogę iść do sklepu i powiedzieć żeby te p---y nie sprzedawały alkoholu mojej starej pijanej? marzenie ścietej głowy hm? aż zal dupe ściska bo całe osiedle wie że moja stara to pijaczka no i to oczywiste ze ktoś nie kupuje 300ml wódy dziennie na imprezke, będac 60 paroletnią kobietą, oby te p---y ze sklepy zdechły, dosłownie mam w dupie prawo konsumenckie, niech zdechną k---a na raka, jak moga to k---a robić
WolfSky +196
A oto Nasz wygrana!
Tak swoją drogą to babcia wybrała drugą xD powiedziała lewa od serca ale Krzysiu, albo reżyserka (( ͡° ͜ʖ ͡°)) myślała że chodzi o lewą stronę Krzysia no i jest.
Dzięki za wszystkie miłe słowa i pozdrawiam :D
#awanturaokase
Tak swoją drogą to babcia wybrała drugą xD powiedziała lewa od serca ale Krzysiu, albo reżyserka (( ͡° ͜ʖ ͡°)) myślała że chodzi o lewą stronę Krzysia no i jest.
Dzięki za wszystkie miłe słowa i pozdrawiam :D
#awanturaokase
Sam urodziłem się w 1992 ale jestem z wykształcenia historykiem, dlatego wiem, że prywaciarze istnieli przez cały okres PRL. W każdym sektorze gospodarki - rolnictwie(tutaj się wyróżnialiśmy na tle bloku wschodniego), usługach(taksówkarze przede wszystkim), przemysłu(PRL ustawowo zakazywał zatrudniania powyżej 15 pracowników produkcji, żeby nikt nie został wielkim przemysłowcem kapitalistą).
PRL nie był jakąś komunistyczną antyutopią, tylko krajem socjalistycznym z dozwoloną prywatną inicjatywą, traktowaną bardzo nieufnie i notorycznie prześladowaną. W 1980 roku sektor prywatny wytwarzał w Polsce 15% PKB.
#historia #prl #ciekawostki #historia #ekonomia
A każdy prywaciarz mógł być w minutę zniszczony. Przychodziła kontrola i wpisywała domiar, tak z sufitu kwota. Mogli wpisać i 20 mln. Więcej niż obrót zakładu przez cały czas istnienia.
Dodajmy - te prześladowania nie były takie całkiem bez sensu, bo system był tak skonstruowany, że praktycznie niemożliwe było prowadzenie takiej "inicjatywy" w 100% legalnie.
@Rasteris: