Wpis z mikrobloga

W-------y jestem. Poradnik z youtube to wiadomo, ale fajnie idzie, wszystko piękne, wszystko ładnie. A tu nagle. GOŚĆ ZACZYNA UŻYWAĆ TABLETA GRAFICZNEGO. Nosz k---a, mógł na początku powiedzieć że będzie potrzebne. Ja z myszką próbuję nadążyć, ale nie ma szans.

Dziękuję, cześć. Skulping i tak mi się nie przyda, a jak patrzę na liczbę poligonów to mnie mdli.

#blender sorka za spam
#gownowpis #gorzkiezale #grafika3d #problemypierwszegoswiata
Retiarius_oma - W-------y jestem. Poradnik z youtube to wiadomo, ale fajnie idzie, ws...

źródło: DDSADASDASD

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 5
@Retiarius_oma Ty kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz, dzisiejszy standard tworzenia modeli polega na rzeźbieniu modelu z ogromną ilością szczegółów (a co za tym idzie dziesiątkami milionów poligonów) a dopiero następnym etapem jest tak zwana retopologia, czyli tworzenie ładnej, zoptymalizowanej siatki dla modelu, dzięki temu później oba modele można zaimportować do substance paintera w celu wypalenia map przestrzennych dla modelu zoptymalizowanego dzięki czemu niedużym nakładem pracy otrzymujemy wspaniałe tekstury pod
  • Odpowiedz
Ja się uczę modelować z zamiarem przerzucenia potem modela do gry kąkuterowej, tak więc no. Tam są standardy inne.


@Retiarius_oma: tak jak @MshL pisze, robienie modeli pod gry nie oznacza, że nie możemy mieć dużo wierzchołków w modelu. To co tworzysz modelując to jest tzw. mid-poly na które nakłada się różnego rodzaju efekty jak multiresolution, subd, dynamesh itd. Przeciętne high-poly które w ten sposób stworzysz ma obecnie zazwyczaj miliony wierzchołków. Potem robi się kopię mid-poly i usuwa się z niego praktycznie wszystkie krawędzie, które nie tworzą, lub nie mają dużego wpływu, na sylwetkę modelu.

Jak chcesz się uczyć modelowania to nie zaczynaj od ludzi, tylko od prostych obiektów. Brakuje ci podstaw, a próbujesz robić coś do czego potrzebne są tysiące godzin doświadczenia. W dodatku człowiek jest bardzo dobry w rozpoznawaniu ludzkiej sylwetki, więc każdy błąd będzie bardzo widoczny, co oznacza, że modelując ludzi potrzebujesz też dobrej znajomości anatomii. To trochę tak jakby uczeń podstawówki uczący się dodawania, chciałby uczyć
  • Odpowiedz