Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,

w ubiegłym roku w marcu w oficjalnym sklepie internetowym Apple zakupiłem ładowarkę bezprzewodową za kilka dobrych stówek. No i teraz ta ładowarka przestała działać. Po kontakcie z oficjalnym sklepem Apple (🤡) muszę najpierw uzyskać opinię rzeczoznawcy, że rzeczywiście ładowarka jest zepsuta (🤡).

Pytanie czy znacie jakieś miejsce w Warszawie lub macie kontakt do rzeczoznawcy, który mógłby taką opinię wystawić?

#warszawa #apple #serwis #rzeczoznawca
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dobre_ziajty: szukasz biegłego z listy biegłych sądowych, obstawiam że w tym wypadku z zakresu

Z zakresu ELEKTROTECHNIKI albo >ELEKTRONIKI

Lista dostępna poniżej
https://bip.warszawa.so.gov.pl/attachments/download/19634
Od razu ci mówię - odżałuj na osobę z listy, bo jeśli sprawa trafi na wokandę to opinia biegłego z listy biegłych sądowych którą dołączysz do akt bardzo skróci cały proces (przerabiałem z butami i ciuchami) i będzie właściwie nie do podważenia przez sprzedawcę towaru.
  • Odpowiedz
@dobre_ziajty
Jak kupiłeś na terenie UE, to zgłoś reklamację sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. I pamiętaj że to sprzedawca ma co udowodnić, że ładowarka jest sprawna lub uszkodziła się z twojej winy, a nie ty, że nie działa.
  • Odpowiedz
@pcela no to teraz ciekawostka. Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Okres ten może być inny w pozostałych krajach UE, jednak nie krótszy niż 6 miesięcy.
Jeżeli jednak wada uwidoczniła się w okresie 12-24 miesiące, to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.
  • Odpowiedz
@dobre_ziajty
Od 1 stycznia 2023 w Polsce jeżeli wada ujawniła się przed upływem 2 lat, to domniewa się, że istniała w momencie sprzedaży. Rok obowiązuje dla produktów zakupionych do 31 grudnia 2022 roku.
  • Odpowiedz
  • 0
@pcela: Dobry protip chyba złapałem ich za rękę: https://www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/

Zgodnie z polskim prawem konsumenckim zakłada się, że każda wada produktu dostarczonego do klienta wykryta w ciągu 1 roku od daty dostawy istniała w dniu dostawy. W okresie pomiędzy 1 a 2 rokiem od daty dostawy na konsumenta przechodzi ciężar udowodnienia, że wada towaru istniała w dniu dostawy towaru.


Tymczasem ustawa o prawach konsumenta, art 43c. ust.
  • Odpowiedz