Wpis z mikrobloga

@K_R_S dużo osób popiera SCT. Ja też się z tym zgadzam, bo do szewskiej pasji doprowadza mnie wdychanie smrodu z diesli jak sobie dreptam centrum miasta. Albo nie daj Boże stanę w korku/na światłach za takim gruzem.
  • Odpowiedz
@DEMONzSZAFY: dlatego dla takich ludzi powinna być sprawna komunikacja miejska, bądź prywatny, niskoemisyjny transport indywidualny.

P&R na obrzeżach + sprawna komunikacja zbiorowa w postaci tramwajów, autobusów i metra działająca w harmonijny sposób + rower/hulajnoga

nie powinno się wprowadzać SCT bez stworzenia alternatyw dla osób, które wymogów SCT nie mogą spełnić ze względów finansowych. nie oznacza to jednak, że sama idea SCT jest niesłuszna.

niestety w Polsce do wszystkiego podchodzi się
  • Odpowiedz
@smilealittlebit ja bym poszedł w tą stronę, że jeśli ci u góry chcą aby mniej ludzi jeździło samochodami to niech stworzą taki transport publiczny, żeby było korzystniej.
Ludzie to oportuniści. Robią tak jak jest najłatwiej. Przykładowo w Japonii (w wielkich miastach) transport publiczny jest popularny bo wszędzie dojedziesz i wiesz co do minuty o której godzinie. Ale oczywiście doprowadzenie do takich możliwości nie jest łatwe dla władz, więc lepiej zakazywać (
  • Odpowiedz
@DEMONzSZAFY: nie zawsze ludzie robią tak, jak jest najłatwiej. czasem ludzie, w swojej głupocie, podejmują nielogiczne decyzje z niejasnych przyczyn.

na przykład wolą stać w korku godzinę, zamiast pojechać tramwajem, który w korku nie stoi, because reasons.
  • Odpowiedz
@demimka najgorzej się prują o to wykopki z miasta powiatowego gdzie SCT pewnie nigdy nie zawita. Kto choć raz mieszkał w centrum KRK czy WAW wie jak ważne jest pozbycie się tego smrodu i zanieczyszczeń
  • Odpowiedz
@DEMONzSZAFY Tylko jak się tak robi, chociażby robiąc buspasy, drogi rowerowe kosztem jednego pasa jezdni to od razu podnosi się larum xD Że prześladują

Transport samochodowy był (i w sumie jest) przez lata uprzywilejowany w miastach nie da się zrobić korzystnego transportu publicznego bez ‘zabrania trochę’ kierowcom. Bo niektóre miejsca są tak samochodziarskie że nawet odechciewa się czasem iść tam z buta bo głośno, bo trzeba podziemnymi przejściami obszczanymi z---------c, bo
  • Odpowiedz
@google-boot Jak ktoś się ze mną nie zgadza to debil essa.

Tu raczej antyfan takich rozwiązań (w Holandii na przykład takich nie ma poza najstarszymi dieslami i z ruchem samochodowym potrafią sobie poradzić inaczej) ale taka ‘argumentacja’ dobija
  • Odpowiedz
Kto choć raz mieszkał w centrum KRK czy WAW wie jak ważne jest pozbycie się tego smrodu i zanieczyszczeń


@alkoJezus: @demimka: Smog jest z mieszkań dookoła, nawet dookoła miasta a nie z centrum i samochodów. Sorry Krk to nie LA, zupełnie nie ta skala i temperatury. Sam bardzo popieram komunikację miejską, pomijaną przez lata i pomijaną nadal i SCT( ale po zmianach, nie w takiej formie, to po
  • Odpowiedz
bez stworzenia alternatyw dla osób, które wymogów SCT nie mogą spełnić ze względów finansowych.


@smilealittlebit: każdego stać na rower. A jak kogoś nie stać na sprawne auto to czemu my społecznie mamy ponosić tego koszt ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@djtartini1: SCT ma służyć ograniczeniu ilości samochodów w ogóle, nie tylko zanieczyszczeniom. To oczywiste i większość ludzi jest tego świadoma oraz to popiera. To raz.

Dwa, że ustawa antysmogowa (która obowiązuje na terenie całej gminy, a więc żaden smog z "mieszkań dookoła" nie powstaje) poza bezpośrednim działaniem jest pewnego rodzaju wzorem dla gmin ościennych. I Wieliczka, Zielonki oraz Skawina pracują nad własnymi przepisami - SCT też w długiej perspektywie tak
  • Odpowiedz
@demimka: głupich widzę nie sieją. Serio uważasz że ilość smogu i smrodu spadnie? xd do sct może wjechać pojazd który będzie emitował nawet i wielokrotność zanieszczyszeń tylko dlatego że ma wysoki rocznik. nie zmieni to absolutnie niczego w jakości powietrza, a nawet może ją pogorszyć. Po drugie to że auto ma jakiś rocznik nie znaczy że jest sprawne i będąc uszkodzone może dymić tak samo jak stary zepsuty samochód.
  • Odpowiedz
@demimka: nie masz pojęcia (pewnie bo jesteś różowy) ale kopcące diesla to powinny nie przechodzić przeglądu i tam skieruj swoje oburzenie, a nie każesz ludziom zapłacić żeby mogli kopcić tak samo XD
  • Odpowiedz
@conamirko bo wierzyć w te ekobzdety mogą tylko debile, tu chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze, a nie o żadną ekologie, tak samo jak z fotowoltaiką, samochodami elektrycznymi i wszystkimi tymi "eko" bzdurami. Po za tym takie strefy są nie zgodne z prawami człowieka który w miejscu publicznym może poruszać się czym chce i jak chce, bo każdy jest równy według polskiego prawa, a taka strefa tworzy wykluczenie ludzi biedniejszych których
  • Odpowiedz