Wpis z mikrobloga

#freecad #blender #blender3d #grafika3d

Dostałem od klienta pliki STEP, które muszę zaimportować do Blendera, więc pierwsze co, to odpaliłem FreeCada, którego rzadko używam, no i oczywiście przystawiło. Problem polega na tym, że gdy we FreeCadzie konwertuję oryginalny kształt z pliku STEP na siatkę, to robi się sieczka w miejscach gdzie są zaokrąglenia krawędzi. Wizualnie w blenderze nie wygląda to jakoś źle, ale problem w tym, że tworzy się ponad 100k niepotrzebnych werteksów, a to tylko jeden element całości, więc jakakolwiek próba późniejszej modyfikacji niesamowicie zamula blendera.
Macie jakiś sprawdzony sposób aby poradzić sobie s tym problemem?
Thx
stigmatic - #freecad #blender #blender3d #grafika3d

Dostałem od klienta pliki STEP, ...

źródło: FreeCad

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@stigmatic: sprobuj limited dissolve - wejdz w edit mode, potem zaznacz wszystko, [X] i limited dissolve (parametry odpowiednio sobie dopasuj w okienku po lewej na dole)

jak nie pomoze daj znac moze cos jeszcze innego wymysle.
  • Odpowiedz
@stigmatic:

ew. zaznaczasz trojkaty (zmien 3 na 4 w kodzie ponizej jak chcesz miec quady) za pomoca tego skryptu (nie wiem czy gdzies w blenderze nie da sie zrobic selekcji trojkatow w zaleznosci od powierzchni :P)

import bpy
  • Odpowiedz
@stigmatic: Wydaje mi się, że FreeCad robi tą sieczkę. Spróbuj użyć innego programu do przerobienia step na siatkę. Ja używam do tego programu MoI 3D. Tam masz przynajmniej wybór, czy chcesz trójkąty, trójkąty+quady czy ngony i gęstość siatki.
Horvath - @stigmatic: Wydaje mi się, że FreeCad robi tą sieczkę. Spróbuj użyć innego ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz