Wpis z mikrobloga

Mircy i Mirabelki

Mam ja czarno-zieloną strzałę, Kandsa Maestro 2017, kupionego w 2018 za całe 1400 cebulionów, ze specyfikacją jak na załączonym obrazku.

Do tego roku rower miał niewielki przebieg, może z 400 km na rok i do garażu. W tym roku zacząłem kręcić trochę regularniej i ogólnie całkiem wygodnie mi się na nim śmiga (przejażdżki tak do 50 km max) ale myślę nad małym tuningiem, żeby jeszcze trochę poprawić komfort jazdy.

Co w budżecie +/- 1000 zł można tutaj podłubać, żeby trochę podkręcić osiągi? Moja główna myśl to zmiana całych kół - te piasty które zastosowano to raczej niska półka, a mniejsze opory toczenia to zawsze +.

W zdecydowanej większości latam po asfalcie/ścieżkach rowerowych.

#rower #pytanie #pytaniedoeksperta #rowery
b7kj - Mircy i Mirabelki 

Mam ja czarno-zieloną strzałę, Kandsa Maestro 2017, kupion...

źródło: temp_file8991768834148909761

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Android
  • 1
@trach akurat amorek to bym zostawił. Ma blokadę, na asfalcie jadę z zablokowanym, ale ścieżki rowerowe po mieście poprzecinanie są krawężnikami i trochę amortyzacji się przydaje. A przerzutkę z przodu wywalić tzn. zamienić na coś lepszego?

@nickbezpomyslu
  • Odpowiedz
@b7kj teoretycznie można przełożyć, ale potem okaże się że kupisz nowy rower ze sztywnymi osiami i hamulcami tarczowymi i te nowe koła nie będą pasować ;) Jedyna rzecz która ma tutaj sens to zmiana opon. Oprócz tego jeździć i cieszyć się z zaoszczędzonej kasy na niepotrzebnych upgradach.
  • Odpowiedz
@b7kj: Serwisowałeś te piasty w ogóle? To jednak kawał czasu, nawet mimo niskiego przebiegu wypadałoby zmienić kulki i przesmarować. Powinny odżyć po serwisie łożysk. Tak jak tu mirki piszą, nie pchaj kasy w tani rower na hamulcach szczękowych w 2024 roku, po prostu nie. Jedyne, co bym zrobił na twoim miejscu, to wywalił przednią przerzutkę, jeżeli jej nie potrzebujesz i cię drażni. Dwuczęściowa korba z ali z zębatką i suportem
  • Odpowiedz
@b7kj: Wywalić. Załóż korbę z jedną tarczą. Może taką 38 albo 42 zęby. Kasetę na przykład 11 lub 12z i z dołu nie braknie raczej. Jest wybór kaset to jak masz pagóry to znajdziesz taką żeby i pod górę szło.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@DJArmani nie no, piasty co roku czyszczę i daję nowy smar, ale kulek nie wymieniałem do tej pory. Trzeba ogarnąć.

Mógłbyś podlinkować coś na ali? Pierwszy raz słyszę o takiej korbie, muszę się dokształcić. Opon też poszukam, miałbyś jakąś propozycję?

Widzę że rozmiarówka opon rowerowych jest super ( ͡º ͜ʖ͡º) Opona 700x38c to będzie 28x1,5 cala?
  • Odpowiedz
@b7kj: Od niedawna mam to w jednym rowerze, dokupiłem tylko śrubę napinającą (m18) z amelinium, bo plastikowa, która jest w standardzie jest plastikowa:

https://www.aliexpress.com/item/1005006175960789.html?algo_exp_id=7fe3969d-1892-4cee-bbe7-31ca27635b41-0&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A

Rozmiarówkę opon sprawdzaj tylko w ETRTO, czyli 38-622. Pierwsza liczba to szerokość opony, druga to średnica obręczy. Typowy zakres rozmiarów na miasto to od 35-622 do 47-622. Jeżeli faktycznie jeździsz tylko i wyłącznie po asfalcie i kostce, to rozważ miejskie slicki i semi-slicki, np. conti contact
DJArmani - @b7kj: Od niedawna mam to w jednym rowerze, dokupiłem tylko śrubę napinają...

źródło: 47bo9q1rshd11

Pobierz
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@DJArmani zamówiłem Hurricane. Do tego wymienię kulki w łożyskach i pomyślę nad zmianą korby z przodu, i na tym poprzestanę idąc za waszymi sugestiami niepchania więcej hajsu w grata ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz