Wpis z mikrobloga

@PiotrFr: mam na myśli, czy sama Tesla nie dodaje sobie kilka procent do statystyk żeby nie wypaść źle na tle konkurencji ( ͡° ͜ʖ ͡°) po aferze dieselgate nic mnie już w motoryzacji nie zdziwi
  • Odpowiedz
@Szkodnik1 EPA i WLTP to jedno a jego ubytek z czasem to drugie.

każdy właściciel BEV wie że realny zasięg zależy od wieku czynników. np w moim 500km EPA przekłada się na 280km z prędkością 140km/h

natomiast z czasem ten zasięg maleje bo bateria degraduje. Tesla podaje zawsze pozostaly zasięg EPA i gdy mamy nowe auto i pełna baterie to moze byc np 500kn a za rok przy pelnej baterii jest tylko 480km.
  • Odpowiedz
@zibizz1 sziet, czytałeś ten artykuł z Reutersa? Tam właśnie jest jak byk, że ludzie zwrócili uwagę na zawyżane parametry na wyświetlaczu i poszli na skargę do EPA. Tutaj masz po naszemu.
https://techpolska.pl/tesla-zawyza-zasieg-swoich-samochodow-elektrycznych/
Najśmieszniejsze jest, że w appce można uwzględnić wpływ temperatury na zasięg, ale w samochodzie już nie.
Jak dla mnie, to przydałby się podobny algorytm do licznika przebiegu, tylko w drugą stronę.
Jako były blacharz i dealer, dalej twierdzę, że
  • Odpowiedz
@Szkodnik1
Teraz przejrzałem całość.

Procedura pomiaru zużycia/zasięgu jest dość dobrze zdefiniowana(mniej wiem o EPA, wiecej o WLTP). I użytkownicy maja problem z tym ze samochod nie przejezdza tyle co EPA(WLTP jest jeszcze większy) a głównie narzekają na zasieg w niskich temperaturach czy tez przy jeździe autostradą.

Mysle ze tp jest dobry
  • Odpowiedz