Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do szanownych ekspertów.

Jaguar x-type 3.0v6 4x4 automat kombi ( ͡º ͜ʖ͡º)

Samochód z prędkości powiedzmy 100km/h hamuje awaryjnie bez problemu, bez wibracji, bez hałasu.

Ale już ze 150km/h chcąc szybko wytracić prędkość, towarzyszą temu wibracje i huczenie.

Ostatnio wymieniałem przednie tarcze i jest identycznie.

Tarcze i piasty nie mają bicia.

Jakieś tropy?

Wydaje mi się że było tak od momentu zakupu dziada, a do tej pory wymieniłem wszystko związane z hamulcami i zawieszeniem. Plus do tego prawie cały napęd (półosie, wał, dyfer, skrzynia kątowa zregenerowana).
Koła proste, wyważone, opony nowe.

Nigdy nie wymieniałem części pod kątem tej usterki, bo rzadko się zdarzają sytuacje kiedy ona się objawia, ale kiedy już to hamowaniu towarzyszy strach xd

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 11
  • Odpowiedz
@jestem_legenda: no właśnie, bo to jest najczęstsza przyczyna objawów które masz.
I nie przez "pierwsze kilometry", a jeśli ktoś jeździ normalnie w ruchu miejskim, to klocki się z tarczami zgrają dopiero po kilkuset kilometrach. Cywilne klocki żeby ułożyć, świadomie stopniując hamowanie to i tak trzeba kilkadziesiąt kilometrów przejechać.

To co masz jest typowym objawem nierównego przegrzania tarczy.
Czyli nim klocki ułożyły się w równy styk z tarczą, to było silne hamowanie, tarcza nagrzała się bardzo nierównomiernie promieniowo i zaklęło to w niej naprężenia.
Na zimno potrafi być całkowicie płaska, dlatego nic nie da badanie bicia czujnikiem zegarowym i dlatego nic się nie dzieje przy hamowaniu z
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe również podejrzewam tylne tarcze, które na pewno przegrzałem przez problemy z tylnymi zaciskami, a w zasadzie serwem i pompa - długa historia.

Ale ma to sens, bo właśnie nie czuje tego na kierownicy, tylko ogólnie.

Także prawdopodobnie masz rację, dziękuję za pomoc :)
  • Odpowiedz
@jestem_legenda Też myślę, że jak czuć na całym aucie to coś z tylnymi hamulcami. Ew. możesz po jakimś czasie jeżdżenia zobaczyć czy któreś koło nie jest cieplejsze, może tłoczki w którymś zacisku stanęły? Chociaż to byś pewnie też słyszał
  • Odpowiedz