Wpis z mikrobloga

W maju we Francji +113 lokalizacji i +583 ładowarki >100 kw.

Od początku roku +1206 lokalizacji i +3907 ładowarek >100 kw.


@PiotrFr: Z cyklu upada ostatni argument zagorzałych przeciwników EV - nie ma gdzie załadować jak nie masz domu. Widać, że najwięcej ładowarek jest przy sklepach - jedziesz raz w tygodniu na zakupy i akurat w pół godziny doładujesz prawie na maxa EV. Przy okazji.

Dodatkowo to są najtańsze ładowarki
  • Odpowiedz
  • 3
@kwanty W 2021 we Francji było zarejestrowane prawie 40 milionów pojazdów (nie mam pojęcia ile z tego elektryki). Czym jest przy tylu pojazdach te 4000 ładowarek w pół roku. Dodatkowo 30 minutowe ładowanie raz w tygodniu podczas pobytu w lidlu może nie wystarczyć
  • Odpowiedz
  • 1
@Fr33: czyli powinni zainstalować w tym roku ładowarki dla 40 milionów bo za 20-30 lat będą elektryczne?
Poza tym to tylko DC >100 kw.
  • Odpowiedz
jedziesz raz w tygodniu na zakupy i akurat w pół godziny doładujesz prawie na maxa EV. Przy okazji.


@kwanty: wow, nie jestem przeciwnikiem samochodów elektrycznych, ale to się nadaje na mema xd
  • Odpowiedz
ale że co? Tak się robi ¯\(ツ)/¯


@PiotrFr: Chciałbym zobaczyć taki filmik od kierowcy EV, który jest na ładowarce 30 minut raz w tygodniu i podsumowanie ile kilometrów zrobił średnio w roku¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Tzn jakie?


@PiotrFr: Takie, że nawet mocna ładowarka osiąga maks połowę tego co deklaruje producent przy krótkim ładowaniu. Jeżeli faktycznie osiągasz takie zasięgi przy krótkim podpięciu do ładowarki to cofam to co napisałem, ja mam takie doświadczenia z renault/forda/tesli, że jakbym miał spędzać 30 minut tygodniowo na ładowanie to tego samochodu używałbym tylko do dojazdu do ładowarki i powrotu do domu.
  • Odpowiedz
@positive_rate: Ale nie siedzisz na ładowarce tylko idziesz do sklepu/do kina/na siłownię, a w tym czasie samochód się ładuje.
Powiem więcej - czasem zostawiałem samochód na ładowarce AC na kilka godzin. Szok.
Miałem też ładowarkę 50kW pod Biedronką. Akurat na zakupy. Ze dwa razy w tygodniu jeżdziłem do sklepu więc podpinałem się do ładowarki.
  • Odpowiedz
Ale nie siedzisz na ładowarce tylko idziesz do sklepu/do kina/na siłownię, a w tym czasie samochód się ładuje.


@Yelonek: No naciągane trochę, zazwyczaj nie spędzam w sklepie więcej niż 15 minut, o kinie czy siłowni nawet nie ma co wspominać jako miejsce do doładowania cywilnego samochodu, bo ile procent społeczeństwa z tego aktywnie korzysta? Dla mnie elektryki są spoko, ale jak nie masz gniazda w garażu to raczej wybór bez
  • Odpowiedz
  • 0
@positive_rate:

Takie, że nawet mocna ładowarka osiąga maks połowę tego co deklaruje producent przy krótkim ładowaniu.


No tak. I ta połowa wystarcza na to co powiedziałem
  • Odpowiedz
@PiotrFr: no we francji moga stawiac bo maja smiesznie tani prad wiec chetnych na ev jest wiecej, a po drugie tam ev sie traktuje jako drugi samochod do jazdy po miescie w rodzinie, w polsce raczej nie jest to standardem i przecietny polak jak kupuje UZYWANY samochod to musi to byc uniwersalny wol roboczy, a nie malutki 40-50kWh samochodzik, a we francji nawet socjalny leasing na eleketryka wymyslili dla slabo
  • Odpowiedz
  • 1
@grypa-grypowska:

po drugie tam ev sie traktuje jako drugi samochod do jazdy po miescie w rodzinie


Skąd takie info? Wręcz przeciwnie, właśnie przez niskie koszty eksploatacji ci co dużo jeżdżą się przesiadają. A znam wielu takich, co kupowali jako "drugie auto" i to "pierwsze" przestawało jeździć ( ͡°
  • Odpowiedz
  • 0
@positive_rate: nie wiem, Tesle się akurat rewelacyjnie nie ładują, ale w tym kalkulatorze coś jest nie tak. Skoro ładuje się z prędkością 678 km/h to jak wychodzi 43 minuty na 300 km?
  • Odpowiedz
nie wiem, Tesle się akurat rewelacyjnie nie ładują, ale w tym kalkulatorze coś jest nie tak. Skoro ładuje się z prędkością 678 km/h to jak wychodzi 43 minuty na 300 km?


@PiotrFr: Nie mam szkalnej kuli, a @positive_rate nie dał linka, więc zgaduje, że jakoś uwzględnia krzywą ładowania.
  • Odpowiedz