Wpis z mikrobloga

ktoś mi poradzi o co może chodzić z starym #volvo s60 d5? 2004 rocznik, 2.4 diesel, 163km. Od października-listopada jest problem z autem, raz odpala, raz nie, jakby humorki to auto miało, czasem tydzień jeździ bez problemu, czasem nie chciało odpalać to je olewałem, stało miesiąc, znowu odpalało, pojeździło kilka dni i dupa, jak zgasiłem to już nie chce teraz odpalić. Gdy przekręcam kluczyk to nie słyszę przepływającego paliwa (zawsze było słychać), pompa paliwa pod kanapą w ciągu pół roku wymieniona dwukrotnie bo pierwsza wadliwa i na gwarancje poszła, ponoć są dwie. Błędy z komputera to czujnik położenia wału korbowego - został odrazu wymieniony, ale nadal jest ten sam problem. Gdy oddawałem auto do mechanika to jak na złość na strzała mu przez cały tydzień odpalało. Widziałem na silniku zbierające się paliwo - może to być wina lejącego wtrysku? Powoli mnie #!$%@? to auto zaczyna bo stoi, koszta generuje, a #!$%@? w nie już ponad 10k pln
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 18
  • Odpowiedz
@Szimu: czujnik położenia wału wymieniony na zamiennik czy oryginał? Na BMW dosyć kosztownie się nauczyłem, że niektóre czujniki muszą być OE albo takie jakie idą na pierwszy montaż, w tym m.in czujnik położenia wału, w Peugeocie umierający czujnik ciśnienia paliwa na listwie także potrafił losowo uniemożliwić rozruch, a błędu nigdy nie dał żadnego
  • Odpowiedz
@Szimu: imho coś z elektroniką. Przejrzyj wszystkie wtyki i kable, sprawdziłbym też aku i lable wokół niego.

Kręci i nie odpala czy nic się nie dzieje?
  • Odpowiedz
  • 0
@Philosohero: nie pamiętam, ale zawsze biorę oryginał, albo po prostu droższe, nie oszczędzam na autach
@Mawid_Dotyka ok, dzięki
@v-tec aku nowy w grudniu włożyłem (po vinie był dobrany), przewodów nie sprawdzałem, niżej filmik wrzucę
@massejferguson jak zaczął się ten cyrk z odpalaniem i auto było na chodzie to mechanik podłączył i to wyskoczyło, więc zleciłem odrazu wymianę
@bidzej od czego zacząć?
  • Odpowiedz
jak zaczął się ten cyrk z odpalaniem i auto było na chodzie to mechanik podłączył i to wyskoczyło, więc zleciłem odrazu wymianę


@Szimu: czyli zamiast zdiagnozować problem to wymieniacz wymienił. to że pisze że np "czujnik uszkodzony" to może być wiele rzeczy z tym czujnikiem np rozerwana osłonka kabelka...
  • Odpowiedz
@Szimu: bez większego znaczenia. Odepnij akumulator i po kolei rozpinaj, #!$%@?, czyść i składaj każdą wtyczkę jaka Ci wpadnie w ręce.
  • Odpowiedz
@Szimu: warto podczas kręcenia mieć podpięty komputer i sprawdzić czy widzi obroty wału, bo obrotomierz na filmie ani drgnie co może sugerować że coś z CPW jest dalej nie tak
  • Odpowiedz
@Szimu: sprawdziłbym też wiązkę pompy paliwa, może jest na niej duży spadek napięcia, wypalone piny w wtyczce itd. przez co wydaje się że pompa walnięta a tak na prawdę nie dostaje zasilania.
No i diagnostyka w trakcie odpalania, czy widzi obroty wału i wałka bo to trochę podejrzane, a może zbieg okoliczności
  • Odpowiedz
@Szimu: oddaj to do SPECJALISTY od volvo, niech znajdzie przyczynę a nie wymienia losowe części. Przykład - mechanik szukał u mnie dlaczego wyświetla mi się błąd, opowiadał mi cuda że komputer padł, że kable do komputera pogniły, że jakieś moduły się popaliły. Pojechałem do typa który siedzi tylko w volvo. Zajęło mu to kilka minut. Vida online, diagnostyka, coś posprawdzał pod maską... winny okazał się bezpiecznik na klemie w cenie 1
  • Odpowiedz
  • 0
@bocznica: do jednego magika od volvo oddawałem to też tego nie ogarnął, teraz najbliższego mam 100km od domu. Łatwiej będzie to auto sprzedać niż się męczyć
  • Odpowiedz
Łatwiej będzie to auto sprzedać niż się męczyć


@Szimu: jak chcesz to znajomy sprzedaje ladne serwisowane v60 z 2011 tez D5 za jakies smieszne pieniądze typu 30k. Jak chcesz to moge go poprosic o link.

Nawet zarowki wymienial tylko w serwisie volvo xDD
  • Odpowiedz