Wpis z mikrobloga

Szybkie pytanie - o co chodzi w tych silnikach EcoBoost, że są tak jechane? Jest sens kupować jakiegoś np. 7 letniego używanego forda, czy raczej skończy się to wdepnięciem w minę?
Czy te EcoBoosty są z-----e na podobnej zasadzie jak PureTech Peugeota?

#motoryzacja #ford #peugeot #silnik
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@krystekw2: ogólne problemy z chłodzeniem i rozrządem plasują je na początku listy awaryjności, do tego dużo palą :P poza tym każdy producent ma teraz te turbo benzyny z którymi są mniejsze czy większe problemy...
  • Odpowiedz
  • 1
@rajman: Czyli w sumie to samo co w tych peżotowskich silnikach. A ten rozrząd w EcoBoost pływa w oleju? Czy jeżeli rozrząd był wymieniony, to można bezpiecznie kupić kilkuletniego Forda z tym silnikiem?
  • Odpowiedz
@krystekw2 tak jak pan @neil_mccauley89 napisał, do tego przez ten typ rozrządu wymiany oleju są droższe bo potrzebujesz specjalnego oleju, a i korbowód lubi czasem zrobić okienko rewizyjne w bloku. Dokładnie te same problemy co puretech 1.2, nowe 1.0 od hondy, czy większość nowy 3 cylindrowców z turbo i mokrym paskiem rozrządu
  • Odpowiedz
@krystekw2: w przeciwieństwie do PureTecha to są dobre i oszczędne silniki pod paroma warunkami:
- kupujesz niezbyt stare auto, gdzie poprawiony jest uklad chłodzenia (te 7 lat jest ok)
- samochód ma udokumentowane wymiany oleju co 10-15kkm na olej dokładnie w specyfikacji podanej w instrukcji
- sam będziesz pilnował serwisu j/w

Pali to niewiele (Focus MK3.5 oraz C-Max średnio ok. 7/100 w trybie mieszanym, przy lataniu po autobanach w okolicach
  • Odpowiedz
@krystekw2: @bidzej możesz mnie poprawić, ale z tego co wiem to wszystkie te ecoboosty przechodziły serwis w celu poprawy układu chłodzenia. W przypadku fordów można to sprawdzić wpisując vin na ich stronie i czy dany model ma jakąś akcję serwisową. Przeważnie ludzie to robili i jest tam taki króciec od zbiorniczka wyrównawczego
  • Odpowiedz