Wpis z mikrobloga

  • 22
@niemorzliwe: Dwusprzęgłowe zmieniają biegi szybciej niż mrugniesz i jedyne co potrzebujesz zrobić to wcisnąć pedał gazu. Przy ruszaniu spod świateł widać w którym aucie jest automat, a w którym nie.
  • Odpowiedz
@Retoryk dobrze, spróbuję moim Passatem 1.8 180km z DSG. Mam takiego laga przy ruszaniu że Seicento mnie biorą na dlugosc samochodu zanim DSG zapnie sprzęgło. Ja wiem że szybko zmieniają biegi nowe skrzynie ale mimo wszystko w katalogach zwykle manual jest kapkę szybszy. Pewnie dlatego że można strzelić ze sprzęgła i są trochę mniejsze straty mocy i jeszcze manual jest lżejszy.

Poniżej przykładowe dane Audi a4 2.0 tfsi. Obecnie tylko automat
niemorzliwe - @Retoryk dobrze, spróbuję moim Passatem 1.8 180km z DSG. Mam takiego la...

źródło: temp_file7280823031316964016

Pobierz
  • Odpowiedz
@niemorzliwe problem taki że ludzie nie potrafią ruszać chociaż te wyniki i tak wydają się fejkowe, w automacie naciskasz gaz i jedziesz a w manualu jak widzę na światłach to ludzie myślą cholera wie o czym i zanim zapnie bieg i ruszy to o panie
  • Odpowiedz
@BigSW a to inna sprawa że automatem łatwiej ruszyć i nie trzeba się skupiać żeby mieć "DSG w łapie" i często kierowcom z manualem się nie chce trwać w takiej gotowości. Ogólnie też samochody do 200KM z manualem są często szybsze, a tak powiedzmy powyżej 300KM to jednak automat ma przewagę. Myślę że może chodzić masę i bezwładność skrzyni automatycznej. Przy małych mocach ma to znaczenie, przy większych jednak te ułamki
  • Odpowiedz
  • 0
a w manualu jak widzę na światłach to ludzie myślą cholera wie o czym i zanim zapnie bieg i ruszy to o panie


@BigSW: A jak ruszy to przyspiesza - zwalnia - przyspiesza - zwalnia - przyspiesza - i w końcu jedziemy 50 km/h
  • Odpowiedz
@Yelonek nieumiejętność płynnej zmiany biegu ale Panie, tylko w manualu mam kontrolę nad autem xD
Jak dla mnie to żeby mieć prawo jeździć manualem to powinny być dodatkowe egzaminy z płynności ruchu bo jak widzę jak ludzie się czasami czają to potem zamiast na światłach przejechać 10 aut to robi się połowa a potem w---w bo korki większe niż powinny
  • Odpowiedz
a w manualu jak widzę na światłach to ludzie myślą cholera wie o czym i zanim zapnie bieg i ruszy to o panie


@BigSW: Ja zazwyczaj widzę takie zachowanie w Toyotach z oznaczeniem silnika hybrydowego na klapie, a zawsze mi się wydawało, że hybryda = automat.

A jak ruszy to przyspiesza - zwalnia - przyspiesza - zwalnia - przyspiesza - i w końcu jedziemy 50 km/h


Typowe zachowanie kierowców hybryd.
  • Odpowiedz
Zapytaj pana Koenigsegga.


@Yelonek: wiadomo, ma firmę robiącą szybkie auta, więc na pewno jeździ obiektywnie najlepszym samochodem świata.

Dwusprzęgłowe zmieniają biegi szybciej niż mrugniesz i jedyne co potrzebujesz zrobić to wcisnąć pedał gazu.


tu warto wspomnieć, że w praktyce tylko do momentu, w którym przestajemy mówić o ruszaniu spod świateł czy po prostu w miarę jednostajnym przyspieszaniu. Skrzynie dwusprzęgłowe (poza najdroższymi konstrukcjami - a i to nie zawsze) mocno się
  • Odpowiedz
  • 0
wiadomo, ma firmę robiącą szybkie auta, więc na pewno jeździ obiektywnie najlepszym samochodem świata.


@bidzej: Dokładnie. Facet buduje superauta i ma porównanie to chyba się zna na rzeczy.

Typowe zachowanie kierowców hybryd. Nie wiem co z nimi jest nie tak, że nie potrafią wcisnąć pedału gazu.
  • Odpowiedz
Facet buduje superauta i ma porównanie to chyba się zna na rzeczy.


@Yelonek: lubię te twoje fikołki logiczne, one są takie całkiem zabawne.
Ciekawe tylko, dlaczego chłopu nie przyszło do głowy samemu budować Teslę 3, tylko jeszcze lepszą...

  • Odpowiedz