Aktywne Wpisy
Milo900 +2
Co za janusze. Koles mial zamowienie glovo na 145 zl. I #!$%@? zamiast te 14-15 zl tipa (tylko 10% zamowienia), daje 150 i rzuca januszowo "reszty nie trzeba".
Kurier wam ladnie jedzonko przywozi (np. ja) i za te glodowe stawki to sami sobie jedzcie rowerem albo dajce minimum 5 zl tipa do zamowienia do 50 zl a potem proporcjinalnie 10%.
#glovo #uber #taxi #bolt #wolt #jedzenie71 #jedzenie #ubereats #pysznepl #pyszne
Kurier wam ladnie jedzonko przywozi (np. ja) i za te glodowe stawki to sami sobie jedzcie rowerem albo dajce minimum 5 zl tipa do zamowienia do 50 zl a potem proporcjinalnie 10%.
#glovo #uber #taxi #bolt #wolt #jedzenie71 #jedzenie #ubereats #pysznepl #pyszne
Orbiter01 +9
#praca Jaka jest najgorsza praca, w jakiej pracowaliście? W moim przypadku była to praca na produkcji na linii produkcyjnej.
Bo powiem szczerze, że czytając wiodące narracje, to jednak trochę gniję z poziomu analizy:
- W losowo wybranym promieniu, powiedzmy, 700 km od Baranowa żyje 120 mln ludzi = CPK ma 120 mln pasażerów rocznie, bo kto żywy, ten lata samolotem raz w roku i porzuci najbliższe sobie lotnisko na rzecz portu w Baranowie. No ekstra analiza mordo, zrobię taką samą za pół ceny.
- Bo niemce mają!!!11 No fajnie. Jak wiadomo, podstawowym prawem biznesu jest to, że jak ktoś otworzy interes o ograniczonej grupie potencjalnych klientów, to otwierasz dokładnie taki sam po drugiej stronie ulicy. To się musi udać.
- Kult cargo. Ładunki, mordo, ładunki. To, że przewoźnicy cargo aktualnie walczą o przetrwanie i część odstawia samoloty, to drobny detal. Co dokładnie, skąd i dokąd miałoby być tamtędy transportowane? Nie jest czasem tak, że większość towarowego ruchu lotniczego to kurierka? Czy samoloty z Azji, latające teraz do Lipska mają teraz lądować 200 km bliżej i przeładowywać towar na pociąg do… Lipska? Komu to się ma opłacać?
- HUB HUB HUB. No fajnie. Szkoda, że lotnictwo w Europie odeszło od hubów na rzecz lotów bezpośrednich kilka lat temu a zdaje się, że największy udział w rynku ma Ryan i Wizz, które nawet nie uwzględniają przesiadek w systemie rezerwacyjnym. Większość produkowanych i projektowanych samolotów na najbliższe lata to małe statki z dużym zasięgiem. Rozumiem, że to miałoby służyć głównie zrobieniu z Lotu czegoś na kształt Emirates, które dysponuje nieograniczonym budżetem a Lot ma na razie problem z dopięciem floty na teraz.
- Żeby zastąpić Okęcie, musiałoby istnieć jakieś połączenie z Warszawą, zapewniające transport w czasie krótszym, niż transport do Modlina. Teraz dojazd do centrum z Chopina to mniej, niż pół godziny. Pomijając realność, to jakie uzasadnienie ekonomiczne ma KDP na takim odcinku z taktem co najmniej godzinnym? Chyba, że celujemy w hyperloop.
- Jak ruch zwiększy się x2, to Okęcie nie wytrzyma. Ok, ale jest też istniejący Modlin i Radom, oba bliżej oraz oba fizycznie istnieją.
- Realność założenia, że zbudowanie portu przesiadkowego zmieni kompletnie organizację ruchu lotniczego w Europie i kolejowego w Polsce, bo nagle wszyscy będą nadrabiać x kilometrów i x godzin podróży, żeby się tam przesiąść, pozostawiam do własnej oceny, ale wydaje mi się to jednak nieco zbyt optymistyczne.
- To, że część co bardziej medialnych lobbystów chciałaby do rady nadzorczej, to już pomijam.
- Dyskusje o kolei pomijam, bo to jest do zrobienia na 50 lat temu i nie wymaga lotniska do istnienia.
No więc, istnieje jakaś analiza autorstwa kogoś, kto nie ma interesu w tej inwestycji, nie posługuje się statystyką życzeniową, operuje czymś poza uniesieniem symboliczno-romantyczno narodowym i jest w stanie to uzasadnić?
#cpk
Bo tak, chinole mają big bena, most londyński, piramidy, a w Dubaju mają wieżowiec... Gdzieś tam sobie wyspy zrobili w fajne wzorki, a my się zastanawiamy nad dużym lotniskiem jakbyśmy planowali
Wiadomo, że niemiaszki mają nurburgring, ale za to my będziemy mieć ładniejszy.
No i będzie można do niego dolecieć bezpośrednio z cpk.