Wpis z mikrobloga

Jak można uważać że takie samochody elektryczne są ekologiczne? 2400 kg na pusto, szersze od busa, zasięg w mieście ledwo 250 km, w trasie do 120 kmh tak samo, powyżej juz wkraczmay w spalanie 45 kwh/100km, zużycie minimalne w mieście 37 kWh na 100 km. I jesce mercedes kłamie ze to ma ponad 500 km zasięgu.
#motoryzacja #samochodyelektryczne #ekologia
openordie - Jak można uważać że takie samochody elektryczne są ekologiczne? 2400 kg n...

źródło: 1000011973

Pobierz
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@open_or_die: nikt normalny nie uważa że elektryki są eko. Jeżeli ktoś uważa że elektryki są eko to jest to samo jak twierdzić że ziemia jest płaska
  • Odpowiedz
@open_or_die: Czyli przy sprawności silnika na poziomie 50% z litra ropy wyciągnie 5 kwh. Czyli przy spalaniu jakieś 6l / 100 daje 30 kwh na 100 km. Jeden c--j co elektryczne w sumie
  • Odpowiedz
  • 4
@robertx nie jeden c--j. Tutaj masz baterie coś lekko poniżej 100 kwh, przy takim zużyciu ładujesz go co 200 km. TO NIE MA SENSU nawet w aucie miejskim.

Najlepsze diesle mają sprawność w okolicach 40%.

A i cena tego cacka, 650 tys zł
  • Odpowiedz
@robertx: i tak, i nie, bo do wyprodukowania ON też trzeba zużyć sporo kwh, którymi można naładować elektryka bez żadnego proxy.

Ale generalnie j---ć suvy, elektryczne też.
  • Odpowiedz
@open_or_die: Mi się wydaje że samochody elektryczne są skierowane typowo dla mieszkańców domków, gdzie mogą sobie codziennie podłączyć samochód i naładować w nocy z gniazdka. Wtedy to może mieć jakiś sens
  • Odpowiedz
@open_or_die: napisałem pod tamtym filmem, napiszę i tutaj:

W ogóle koncept SUVa na baterie to jest skończony kretynizm. Napęd wymagający maksymalnej wydajności, w tym aerodynamiki nadwozia, wpakowany w najmniej wydajną formę auta osobowego, jaką wymyślił człowiek - czyli SUV.
W przypadku Mercedesa to już w ogóle groteska - no SUV jest duży, więc żeby się do czegokolwiek nadawał, musi mieć gigantyczną baterię, która z kolei jest ciężka - więc mimo,
  • Odpowiedz
  • 5
@bidzej w tym mercedesie jest ten sam problem co ev9, ma dużą baterie i jest ciężki, jest ciężki bo ma dużą baterie, ma mały zasięg więc ma dużą baterie i ma dużą baterie żeby mieć większy zasięg.

To jest tylko marnowanie zasobów na bezsensowne zabawki.
Już więcej sensu mają takie duże spalinówki bo przynajmniej w trasę da się tym pojechać.
  • Odpowiedz
W ogóle koncept SUVa na baterie to jest skończony kretynizm. Napęd wymagający maksymalnej wydajności, w tym aerodynamiki nadwozia, wpakowany w najmniej wydajną formę auta osobowego


@bidzej:

to samo tyczy sie kombi. dlatego tesla nie robi ani kombi ani normalnego suva (tylko jakies gowno w postaci suva coupe), bo plaska d--a w kombi i suvie zaburza aorodynamike.
  • Odpowiedz