Jak można uważać że takie samochody elektryczne są ekologiczne? 2400 kg na pusto, szersze od busa, zasięg w mieście ledwo 250 km, w trasie do 120 kmh tak samo, powyżej juz wkraczmay w spalanie 45 kwh/100km, zużycie minimalne w mieście 37 kWh na 100 km. I jesce mercedes kłamie ze to ma ponad 500 km zasięgu. #motoryzacja #samochodyelektryczne #ekologia
@open_or_die: Czyli przy sprawności silnika na poziomie 50% z litra ropy wyciągnie 5 kwh. Czyli przy spalaniu jakieś 6l / 100 daje 30 kwh na 100 km. Jeden #!$%@? co elektryczne w sumie
@robertx nie jeden #!$%@?. Tutaj masz baterie coś lekko poniżej 100 kwh, przy takim zużyciu ładujesz go co 200 km. TO NIE MA SENSU nawet w aucie miejskim.
@robertx latem w idealnych warunkach kompakty może palą mniej. Ale moda na te wielkie 2.5 tonowe krowy z zasięgiem melexa za 500 tys zł + to jakiś inny wymiar abstrakcji.
@open_or_die: Mi się wydaje że samochody elektryczne są skierowane typowo dla mieszkańców domków, gdzie mogą sobie codziennie podłączyć samochód i naładować w nocy z gniazdka. Wtedy to może mieć jakiś sens
@open_or_die: napisałem pod tamtym filmem, napiszę i tutaj:
W ogóle koncept SUVa na baterie to jest skończony kretynizm. Napęd wymagający maksymalnej wydajności, w tym aerodynamiki nadwozia, wpakowany w najmniej wydajną formę auta osobowego, jaką wymyślił człowiek - czyli SUV. W przypadku Mercedesa to już w ogóle groteska - no SUV jest duży, więc żeby się do czegokolwiek nadawał, musi mieć gigantyczną baterię, która z kolei jest ciężka - więc mimo, że
@bidzej w tym mercedesie jest ten sam problem co ev9, ma dużą baterie i jest ciężki, jest ciężki bo ma dużą baterie, ma mały zasięg więc ma dużą baterie i ma dużą baterie żeby mieć większy zasięg.
To jest tylko marnowanie zasobów na bezsensowne zabawki. Już więcej sensu mają takie duże spalinówki bo przynajmniej w trasę da się tym pojechać.
W ogóle koncept SUVa na baterie to jest skończony kretynizm. Napęd wymagający maksymalnej wydajności, w tym aerodynamiki nadwozia, wpakowany w najmniej wydajną formę auta osobowego
to samo tyczy sie kombi. dlatego tesla nie robi ani kombi ani normalnego suva (tylko jakies gowno w postaci suva coupe), bo plaska dupa w kombi i suvie zaburza aorodynamike.
@WykopanyDzon kombi ma przynajmniej jakiś powód istnieć, gdy potrzebujesz dużego bagażnika. Suv i to szczególnie miejski nie ma żadnego sensu, po za pokazywaniem kto ma większego
#motoryzacja #samochodyelektryczne #ekologia
Najlepsze diesle mają sprawność w okolicach 40%.
A i cena tego cacka, 650 tys zł
Ale generalnie #!$%@?ć suvy, elektryczne też.
Jak chcesz zobaczyć elektryka zaprojektowanego przez ludzie, a nie szympansy to spójrz na teslę
W ogóle koncept SUVa na baterie to jest skończony kretynizm. Napęd wymagający maksymalnej wydajności, w tym aerodynamiki nadwozia, wpakowany w najmniej wydajną formę auta osobowego, jaką wymyślił człowiek - czyli SUV.
W przypadku Mercedesa to już w ogóle groteska - no SUV jest duży, więc żeby się do czegokolwiek nadawał, musi mieć gigantyczną baterię, która z kolei jest ciężka - więc mimo, że
To jest tylko marnowanie zasobów na bezsensowne zabawki.
Już więcej sensu mają takie duże spalinówki bo przynajmniej w trasę da się tym pojechać.
@bidzej:
to samo tyczy sie kombi. dlatego tesla nie robi ani kombi ani normalnego suva (tylko jakies gowno w postaci suva coupe), bo plaska dupa w kombi i suvie zaburza aorodynamike.
Suv i to szczególnie miejski nie ma żadnego sensu, po za pokazywaniem kto ma większego
@droperix10: Bo suv to w ogóle nie jest podwyższonym kombi xD