Wpis z mikrobloga

Ech pobór oleju spotkał i mnie. Od nowości do przebiegu ok. 55 000 km przy spokojnej jeździe auto pobierało oleju tyle co nic a mianowicie ok. 20 ml / 1600 km, a przy dynamiczniejszej jeździe pobierało ok. 40 ml co 1600 km (co tyle sprawdzam stan oleju, czyli co 2-3 tygodnie). Po 22 miesiącach od wyjechania z salonu mam obecnie przebieg 68 tys. km i po przekroczeniu 55 tys. km auto zaczęło brać olej: przy spokojnej jeździe ok. 100 ml / 1600 km i przy dynamiczniejszej jeździe 150 ml / 1600 km.

Ale nie zamierzam przejmować się na zapas i dopóki auto zacznie mi pobierać 750 ml / 1600 km przy spokojnej jeździe, lub 1000 ml / 1600 km przy dynamiczniejszej, raczej nic nie planuję z tym robić.

W moim poprzednim aucie też z silnikiem MPI (1.4 16v) i też w gazie, silnik po uszczelnieniu brał 200ml / 1000 km przy spokojnej jeździe, oraz 300 - 400 ml / 1000 km przy dynamicznej; i teraz nadal taki ma pobór i dalej sobie jeździ u kolejnego właściciela, który od odsprzedaży 23 miesiące temu zrobił nim kolejne 50 tys. km, oraz ma 250 tys. km całkowitego przebiegu.

#olej #samochody #motoryzacja #volkswagen #skoda #fabia #mechanikasamochodowa
  • 39
  • Odpowiedz
  • 1
@Adamfabiarz Czekaj czekaj, auto zaczęło brać olej i chcesz czekać aż zacznie brać litr oleju na 1600 km to dopiero coś z tym zrobisz? xD To jest w tych autach norma że bierze olej jak np w starych bmw m54? Wada fabryczna czy niespodziewanie zaczęła łykać? Ja bym im to zawiózł następnego dnia żeby silnik rozbierali jak jest na gwarancji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: no faktycznie sporo jak na taki przebieg. Ale tak jak piszesz: dopóki się mieści w jednym litrze na 10k (od wymiany do wymiany) przy normalnej jeździe, to bym się jakoś specjalnie nie przejmował.
  • Odpowiedz
  • 0
@niegwynebleid: Trafione. Skoda, no ale to VAG, a sam silnik z nalepką, że wyprodukowany w Niemczech przez VW - 1.0 MPI.

@fbkq Silnik byłby jeszcze na gwarancji, ale ze względu na to, że zainstalowałem osobno lpg miesiąc po wyjechaniu z salonu, gwarancja przestała obejmować elementy pod maską. Poza tym nic by nie rozbierali na gwarancji, bo w instrukcji bykiem jest napisane, że pobór do 0,5 / 1000 km jest normalny.

Tak
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz masz silnik mpi i się dziwisz ze olej bierze xD sprawdź w instrukcji czy przypadkiem nie ma tam wzmianki dolewaniu oleju.

Ja w audi a4 2.0 alt (mpi) miałem w instrukcji że trzeba dolewać olej co jakiś czas.
  • Odpowiedz
  • 0
@open_or_die: Mam wzmiankę, że pobór oleju do 0,5 L / 1000 km jest uznawany za normalny i by co jakiś czas kontrolować stan oleju (ja sprawdzam co 1600 km czyli co 2-3 tygodnie).
Nie dziwię się że coś tam pobiera trochę oleju, bo i wcześniej miałem do czynienia z MPI (przez dłuższy czas 1.4, i chwilowo z 1.6 i 1.2), ale po prostu zauważyłem przeskok - przed przebiegiem 55 tys. km
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: W kontekście praktyczności to nie przeszkadza. W kontekście stanu silnika można się zastanawiać.
Z tego co podałeś wychodzi 62-94ml /1000

Może pokombinuj z innym olejem? Kiedyś myślałem że to nie ma znaczenia, ale w praktyce okazało się inaczej.
Swego czasu zalałem olej Specol C3 5W40 do 1.9 TDI i pobór wynosił około 150ml/1000, zmieniłem na shella 0W30 i pobór spadł na 52ml/1000 i się tak utrzymuje. Z tym, że >20
  • Odpowiedz
  • 1
@r5678: No ja mam właśnie VW OEM czyli nic innego jak Shella AV-L, który uchodzi za olej z tych które mają jeden z najmniejszych zniknięć oleju.

Na pewno w tym roku pojawi się analiza olejowa i podzielę się nią.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: a jesteś pewny, że masz oryginalny olej? do tego VW OEM to pełno aukcji po sieci i idzie tego w opór. W przypadku podróbek można na tym zarobić i nie ma żadnego oficjalnego sprzedawcy. Shell już jest mniej popularny i masz oficjalnego dystrybutora na allegro, można sobie na google obejrzeć tą hurtownie, jak wklepiesz adres, wszystko wygląda jak powinno. I zawsze mają świeżo rozlewane. Np teraz kupowałem 13 marca i
  • Odpowiedz
  • 0
@niegwynebleid Zależy, nowsze tsi nie mają z tym problemu. Ja tam mam 1.4 tsi i nawet 10 ml nie potrzebowałem dolać przez ostatnie 20k km. We flocie mamy 1.5 i też wszytko ok ;)
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: pół litra oleju na 1000 kilometrów? Jedź do jakiejś hurtowni po beczkę, bo na butelki nie zarobisz.

Ja pier#ole i to po niecałych 70 tysiącach przebiegu. Mój były gruz z 1.9TDI, z licznikowymi 320 tysiącami (a możliwe, że 420 tysiącami) pomiędzy wymianami brał jakieś śladowe ilości oleju. Nigdy nie dolewałem. Innymi słowy - cieszę się, że zrezygnowałem z pomysłu zakupu nowej Fabii, bo bym się chyba pokroił, jak by mi
  • Odpowiedz