Aktywne Wpisy
Lelkomtu +58
niochland +106
W Warszawie już od tygodnia działa Strefa Czystego Transportu.
Jakoś cicho o tym na Wykopie, a przecież świat miał się zawalić, stąd też pytanie dla mieszkańców #warszawa
1. Ile biednych ludzi nie dojechało swoimi dupowozami na czas do pracy?
2. Ile smutnych ludzi ma problem, żeby dowieźć dziecko do przedzszkola?
3. Ile dup prawaków pękło?
Jakoś cicho o tym na Wykopie, a przecież świat miał się zawalić, stąd też pytanie dla mieszkańców #warszawa
1. Ile biednych ludzi nie dojechało swoimi dupowozami na czas do pracy?
2. Ile smutnych ludzi ma problem, żeby dowieźć dziecko do przedzszkola?
3. Ile dup prawaków pękło?
Jeżeli jednak CPK by w ciągu tych 10 lat powstało to zaczęłyby się dziać cuda na kiju. Nie tylko mieszkania byłyby lepiej dostępne, ale gwałtownie spadłaby wartość obecnych, "nowoczesnych" osiedli deweloperskich. No bo kto by chciał mieszkać w takim prestiżu z widokiem na okno somsiada, braku zieleni i parkowaniu auta metodą "jeden na drugim" - jeżeli w 20 minut mógłby dojechać koleją na nowoczesne, przemyślane, pachnące osiedle domków czy małych szeregówek.
Generalnie w takim wariancie - gwałtownego rozwoju kolei przez inwestycje w CPK - obecne Osiedla Prestiżowe to będą siedliska raczej imigrantów ekonomicznych i różnego rodzaju biedy. A ludzie będą pukali się w głowę, że ktoś przy drodze 4 pasmowej wpadł kiedyś na pomysł postawienia gęsto bloków mieszkalnych.
#nieruchomosci #lotnictwo #cpk #ekonomia #gospodarka #przemysleniazdupy
Nawet jak zbudujesz najlepszy system kolei, to 30 mln ludzi nie zmieści się w Warszawie i Wrocławiu. Póki nie zaczną powstawać dobrze płatne miejsca pracy poza największymi miastami, będziemy mieli parcie na życie w stolicy i zaporowe ceny.
Rozwiązaniem którego szukasz byłby bardziej rozwój kolei regionalnych i budowa kolei podmiejskiej. Ale nawet wtedy suburban sprawl jest raczej niekompatybilny z transportem publicznym i kończy się albo wymogiem ogromnego dofinansowania albo modelem amerykańskim z wiecznie zakorkowanymi autostradami dojazdowymi.
KDP nie jest nastawione na łączenie małych ośrodków z dużymi, tylko dużych z innymi dużymi. Od wykluczenia transportowego są połączenia regionalne, których CPK nie zrealizuje.
@mickpl: Ja jestem tego zdania że w naszych warunkach kolej dużych prędkości może tylko pogrążyć kraj bo od wielu lat został mega zapuszczony transport regionalny a w przypadku dużych kosztów KDP wszystko tam będzie płynęło. Niestety wiele województw leży i nie ma żadnej potężnej komunikacji coś jak np opolskie.
Za to trzeba się brać i dofinansowywać takie działania jak w dolnośląskim gdzie kolej się rozwija, odbudowywane są stare
@Dlkvv: Ale co mają chodniki w zapadłych wiochach do pieniędzy wojewódzkich? Od takiego czegoś jest budżet gminny / powiatowy.
I na kolej nie ma bo jest na multum innych rzeczy przewalane nawet w tych dużych miastach które na byle gównobudynek typu "Centrum Kultury Srana do Kibla" dostaną dofinansowane choćby z UE. Poza
@mickpl: ale koleje szybkich predkosci wedlug projektu cpk nie mają łączyć miast xDDD Zobacz sobie choćby sytuacje katowic. Z katowic nie dojedziesz szybką koleją ani do Łodzi, Wrocławia czy poznania, czy Szczecina, a do krakowa tez jest jakieś dziwne krzywe polaczenje
@Dlkvv: Twoje spojrzenie na sposób finansowania województw jest zmyślony.
@sylwke3100 Mają to, że pieniądze z takiej Warszawy lądują w budżecie jakiejś wiochy na Podkarpaciu, zamiast być wydawane na potrzeby jej mieszkańców. Miliard złotych rocznie. Za tę kwotę można by było budować nową linię metra co dwa lata.
@Dlkvv: Tylko że trzeba pamiętać że część pieniędzy które zarabia Warszawa to są pieniądze wszystkich polaków którzy chociażby utrzymują administrację państwową (a siedziby wszystkich najważniejszych instytucji państwa są w Warszawie) oraz wiele siedzib firm które wypracowują kasę po całym kraju też jest w Warszawie.
Pociągiem do centrum -> korpo, tyle samo co teraz autem mają z Jurajskiej.
Kilka lat temu znajomi z NL wrócili do PL, kupili szeregowke w Grodzisku, też blisko stacji PKP.
Rozwiązania są, trzeba tylko czasem pójść na kompromis.
Jednak to o czym mówisz to poważny problem i całym sercem popieram decentralizację. Siedziby urzędów nie muszą się znajdować w Warszawie, a mogą być rozsiane po kraju.
Ludzie chcą jeździć samochodami. Co im da kolej? Zapakują samochód w teczkę, przyjadą pociągiem i go wypakują? Wiele ludzi dojeżdża tam gdzie komunikacja jest słaba. Kolej do CPK nie rozwiąże problemu komunikacji w miastach.
Pachnące domki szeregowe xDD
Przecież to jest największą