Wpis z mikrobloga

@#!$%@? budowa nawet gównokurnika poprzedzone jest szeregiem pozwoleń, dokumentacji, uzgodnien itp. Wie to każdy kto miał styczność z jakąkolwiek budową. Każdy kto twierdzi że w sprawie budowy cpk nie wykonano nic, jest absoluntym ignorantem. Same decyzję środowiskowe czy pozwolenia na budowę w przypadku takiej inwestycji to są nieraz lata pracy. A te na części odcinków już mamy, nie mówiąc o reszcie która się na projekcie zadziała i dzieje.
  • Odpowiedz
@#!$%@? a debata o budowie CPK ma sens? Pomysł budowy CPK powstał jeszcze dawno przed rządami PiS, nawet rząd Tuska zlecił analizy i jakoś wtedy wyszło im, że warto zbudować CPK. Tak czy siak przejęto już trochę gruntów pod CPK z tym coś zamierzają zrobić czy ta debata o tym też jest bezsensu?
  • Odpowiedz
@zbigniew23 o ile rozbuchany zarząd, kampanie medialne itp można nazwać misiem, tak konkretne działania jak studia wykonalności, studia lokalizacyjne, dokumentację projektowe, pozyskiwanie decyzji administracyjnych itp ciężko nazwać nie racjonalnymi. Duży % planowanych linii kolejowych do cpk, to są rozwinięcia koncepcji które przewijały się w środowisku od bez mała 20 lat. Tylko zawsze to było 'niedasie' bo nowe linie kolejowe w Polsce to scifi. Chociażby tak słynny Y, cpk powiela jego ślad.
  • Odpowiedz
nie chyba jednak nie wyszło, że warto budowac skoro nie podjęli próby budowy.


@zbigniew23:

W 2010 r. pierwszy rząd Donalda Tuska zlecił wykonanie studium analitycznego, w którym porównywano dwa warianty: rozbudowę Lotniska Chopina na warszawskim Okęciu albo budowę całkiem nowego portu lotniczego. 

W konkluzjach jasno wskazano, że trzeba budować nowe (lotnisko - red.). Jest tam nawet takie mocne zdanie, że odpuszczenie tej inwestycji będzie miało fatalne konsekwencje dla polskiego transportu lotniczego
  • Odpowiedz
@zbigniew23: Rozważało bo im wyszło że Okęcie będzie niewydolne. Ponad 10 lat temu (nie będę wspominał że o pomyśle przeniesienia Okęcia i tak dyskutuje się nawet dłużej). Wiesz co za to wymyślili? Modlin. Teraz odpowiedz sobie jak funkcjonuje Modlin

Więc to chyba nie taki miś jak realnie gdzieś tych pasażerów trzeba było przenieść (teraz jest jeszcze Radom co jest już naprawdę padaka i porażka). Ale rozumiem że jak jest inwestycja która
  • Odpowiedz
@#!$%@?: to chyba nie jest prawda https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci-2/tunel-cpk-w-lodzi-z-pozwoleniem-na-budowe

Od września ubiegłego roku trwa wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury (ŁDK), po zachodniej stronie dworca Łódź Fabryczna, które realizuje firma Keller Polska. Koszt tego kontraktu to nieco ponad 93 mln zł netto. Oprócz wzmacniania fundamentów wykonawca prowadzi m.in. budowę kanalizacji kablowej (podziemnej infrastruktury technicznej potrzebnej do zasilania podstacji trakcyjnej dla linii kolejowej), przebudowę przyłączy ciepłowniczych, wodociągowych i teletechnicznych oraz budowę sieci elektroenergetycznej. Nadzór nad pracami
  • Odpowiedz
budowa nawet gównokurnika poprzedzone jest szeregiem pozwoleń, dokumentacji, uzgodnien itp. Wie to każdy kto miał styczność z jakąkolwiek budową. Każdy kto twierdzi że w sprawie budowy cpk nie wykonano nic, jest absoluntym ignorantem. Same decyzję środowiskowe czy pozwolenia na budowę w przypadku takiej inwestycji to są nieraz lata pracy. A te na części odcinków już mamy, nie mówiąc o reszcie która się na projekcie zadziała i dzieje.


@Tagliacozzo: Serio #!$%@?, Pis
  • Odpowiedz