Wpis z mikrobloga

Hejka
Jak wygląda sprawa kupna samochodu z Niemiec? Głownie chodzi mi o opłaty, akcyza jakaś etc.
Tablice zjazdowe to wiem, że trzeba sobie ogarnąć samemu żeby tym zjechać i rozumiem, że wcześniej właściciel samochodu musi to wyrejestrować?
Silnik 3.0 w #bmw więc opłaty też chyba dużo większe?

#mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody
  • 12
  • Odpowiedz
@Cinek93: Po kolei:
1. Właściciel nie musi go wyrejestrowywać w DE, ale praktycznie zawsze to zrobi, bo tablice są jego, ubezpieczenie też,
2. Wtedy jeżeli chcesz wracać na kołach musisz wyrobić tablice tymczasowe i kupić na nie ubezpieczenie, albo przywieźć auto lawetą do PL,
3. Po sprowadzeniu auta do kraju musisz opłacić akcyzę, silniki do 2l 3.1% bodajże, powyżej 2l 18.6% (albo wycieczka do US, albo PUESC)
4. W PL robisz
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@FenixxPl ok dziękuję za garść informacji.
Zastanawiam się jak handlarzom się opłaca ściągać samochody z silnikami 3.0 np albo jakieś v8 jak taka duża akcyza jest.
Chyba, że jakoś kombinują i obchodzą te przepisy jakoś?
  • Odpowiedz
@Cinek93: Uszkodzone auto + opinia rzeczoznawcy często. Zresztą pomiędzy 2.1 a 5.0 już różnicy w akcyzie nie ma, jedyne rozróżnienie jest na do 2l włącznie lub powyżej 2l.
  • Odpowiedz
@Cinek93: Na litość przecież tego się nie wypożycza, kolejki może nie aż takie zajebiste natomiast urzędy i komisy nie są jakoś super długo otwarte. Większość przyjeżdża do Polski na lawecie i kupują tablice pod granicą lewe
  • Odpowiedz