Wpis z mikrobloga

Czy w Toyocie Corolla z 2018 roku (silnik diesla) moge wymienić olej z 5w30 C2 (tak mam napisane na etykietce z ASO) na olej 0w30 ACEA C2 bez szkody dla silnika? Doczytałem w instrukcji, że powinien być własnie 0w30 ACEA C2 i taki chcę nalać, nie wiem dlaczego ASO lało 5w30.. Istotne jest, żeby to był olej polecany w książeczce Toyota Genuine Motor Oil, czy może być jakiś inny z parametrami jakie się zaleca? Pierwszy raz będę wymieniał i to po zakupie z floty - stąd te trywialne pytania :)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody #toyota #corolla #silnik #mechanika
  • 16
@odishewo: W pierwszej kolejności sprawdź normę oleju. Jak będzie zgodna to klasy lepkości mogą być w różnych przedziałach temperatur. Najbardziej uniwersalny do warunków w PL będzie 5W40. Im niższa cyfra przed literą W tym olej bardziej przystosowany do warunków z większymi mrozami. Oczywiście pod kątem kilku godzinnych postojów w warunkach atmosferycznych.
@eugeniusz_geniusz: XDDDD

Skupiając się na samej lepkości woda po parówkach będzie miała lepkość 1cst w 20 stopniach
Olej 0W30 w 100 stopniach będzie miał 12x większą, tak samo jak i 5W30

Dłuższe odcinki po mieście tak powyżej 15 km, autostrada i prędkości powyżej 130 km/h - 5W30


@epicentrum_chaosu: z reguły 0w30 jest lepszy na ciepło niż 5w z racji na lepszą bazę i wyższy wskaźnik lepkości. W większości przypadków są
Ale wy wiecie, że 0w czy 5w odnosi się do rozruchu na zimno?


@Bad_Wolf: Panie coś pan, mniejsza cyferka to gorsze, im wincyj tym lepij, a jak zacznie brać olej to cyk 10W40
@Bad_Wolf: Twarde fakty, a nie mądrości ludowe. Pierwszy przykład z brzegu. Tak jest praktycznie z każdym olejem.
Shell Helix Ultra X
Lepkość przy 100 stopniach.
5W30 - 11.8
0W30 - 9,5

https://www.shell-livedocs.com/data/published/en-AU/549a4c5a-c196-45b8-8092-0894b99acc6b.pdf
http://arizonamotors.ro/userfiles/product_files_shared/SHELL%20HELIX%20ULTRA%20X%200W-30%20ARIZONAmotors.ro.pdf

Jak przekroczymy temperaturę oleju powyżej 100 stopni, to może się okazać, że 0W30 z powodu zbyt niskiej lepkości nie zapewni odpowiedniego ciśnienia smarowania. Między 9,5 a 11,8 jest aż 25% różnicy.

x30 to jest określenie normy, która jednak