Wpis z mikrobloga

Pół twittera, od lewa do prawa, od socjalistów po liberałów wspiera akcję #takdlacpk, ale na wykopie dalej stabilnie - brak umięjetności oddzielenia samej inwestycji od polityki. Tak jak napisał ruch 8 gwiazd: PIS rozliczyć i aresztować, a resztę elegnacko zbudować.

Lista niepisowskich osób wspierających projekt:

- Ruch 8 gwiazd
- Partia razem
- Posłanki Anna Maria Żukowska i Paulina Matysiak z klubu Lewicy
- Jakub Żulczyk
- Lekko Stronniczy (Włodek Markowicz i Karol Paciorek)

Reszty dziennikarzy, ekspertów itd. to nawet nie wymieniam bo i tak powiecie, że są opłaconymi kryptopisowcami XD

#cpk #polska #4konserwy #neuropa #bekazpisu #bekazwykopkow #inwestycje #sejm #polityka
aei9077 - Pół twittera, od lewa do prawa, od socjalistów po liberałów wspiera akcję #...

źródło: 418057439_722086599903035_4456025849076699543_n

Pobierz
  • 73
@aei9077: Ale to są rzeczy kompletnie pomijalne w sytuacji tego jak się środki na takie rzeczy pozyskuje. Oni tego kompletnie nie rozumieją. Tutaj faktor typowo finansowy jest pomijalny, to są grosze. Prywatne przedsiebiorstwa wykłądają siano na te przedsięwzięcie w zamian za udziały, o czym to świadczy?
@lhotse89:

Decyzja musi zapaść w oparciu a dane, a nie emocje (jak teraz marzy się zwolennikom, czy też beneficjentom CPK)


Zgoda, ja tu nie chcę antagonizować przeciw sobie ludzi, bo ja też czekam na rzetelne podejście do sprawy. Osobiście przeanalizowałem dokumenty, poczytałem analizy, posłuchałem argumentów i jestem za. Czekam na dalszy rozwój spraw i cieszę się jednocześnie, że społeczeństwo patrzy władzy na ręce i debatuje na ten temat bo to jest
@aei9077: Pojawia się kwota 200 mld, bo przecież argumentacja za CPK jest sprzężona z rozbudową kolei, na co narzeka główny piewca CPK czyli p. Wilk, który uważa że cała kolejowa infrastruktura powinna się ograniczyć do rozbudowy trasy Łódź-Warszawa, bo po co komu rozgałęzienia do Giżycka, czy Zielonej Góry.

Za to z drugiej strony, Budzisz twierdzi, że dla niego najważniejsza jest właśnie kolej, bo usprawni możliwości polskiej logistyki w razie "W". Już
@MirekStarowykopowy:

Prywatne przedsiebiorstwa wykłądają siano na te przedsięwzięcie w zamian za udziały, o czym to świadczy?


Hm nie wiem, może o tym że to jest dochodowy interes i można na nim zarobić? Struktura właścicielska ma być taka, że państwo zachowa kontrolny pakiet 60% udziałów. Dla mnie win-win.
Gdzie ci wyszło 150mld za lotnisko? 45 mld z czego wydano już kilka mld a dużą część ma wyłożyć prywatny inwestor.


@aei9077: Ja się czasem zastanawiam, czy piszesz tak z niewiedzy, czy też dostałeś kasę od miotającego się działu promocji w spółce CPK? Albo pracujesz dla nich?

CPK było szacowane na 250 miliardów złotych, jeżeli uwzględnimy całośc tego projektu, a to nie tylko lotnisko, tylko również bardzo drogie (i często idiotycznie
Ja się czasem zastanawiam, czy piszesz tak z niewiedzy, czy też dostałeś kasę od miotającego się działu promocji w spółce CPK? Albo pracujesz dla nich?


@Yuri_Yslin: To już naprawdę choroszcz. Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś. Jaki #!$%@? miotający się dział promocji? Czy ty zdążyłeś zauważyć, że dwa miesiące temu zmienił się rząd, który powołał w styczniu nowego pełnomocnika ds. CPK, który to pełnomocnik wywalił całą starą radę nadzorczą i prezesa
@lhotse89: niby tak, ale do inwestycji państwa niekoniecznie ma to sens. Gdybyś policzył czy opłaca się budować PRLowskie osiedla gdzie jest zieleń, park, boisko, przychodnia, kościół, szkoła to by ci wyszło że się opłaca czy nie? Czy bardziej się opłacają kurniki deweloperskie?

Gdybyś policzył czy w ogóle uruchamiać przejazdy pasażerskie koleją to też ci wyjdzie że się nie opłaca, bo i tak musi być subsydiowane z podatków oraz zarobku kolei towarowej.
Wy jesteście nienormalni XDD


@aei9077: "Wy" ? masz omamy, widzisz podwójnie?

Napisałem Ci bardzo dokładnie, w których miejscach mijasz się z prawdą.

Pytam, czy kłamiesz/manipulujesz specjalnie, czy też po prostu nie wiesz.

Oczywiście nie masz odwagi odpowiedzieć, w zamian lecisz z mordą i próbujesz ośmieszyć rozmówcę.

Jak z CPK, to pozdrów Adriana, fajny chłopak, tylko za mocno się stara. Może go zatrudnią z powrotem w PLK, trudno się mówi - ono
@Yuri_Yslin:

jeśli nie zrozumiałeś


Nie zrozumiałem bo nie pracuję w spółce.

CPK było szacowane na 250 miliardów złotych, jeżeli uwzględnimy całośc tego projektu, a to nie tylko lotnisko, tylko również bardzo drogie (i często idiotycznie poprawadzone) szprychy kolejowe, "airport city", ołtarze w okolicznych wsiach.


Napisałem wcześniej innemu wykopkowi, że komponent kolejowy jest do rewizji i trzeba priorytetyzować, pierwszy Y a potem rozważać dalej co najważniejsze. Dla mnie must have to lotnisko
"Prywatny inwestor" to chyba największy żart wszechczasów. Daje 8 mld (z 250 mld, jakie pochłonie projekt) za 49% udziałów. Złoty interes i rażąca niegospodarność pisowców, pierwsza rzecz do audytu. Nie rozumiem, jak można coś takiego popierać. 8 mld złotych to jest kropla w morzu w tej inwestycji. Czy potrzebujemy ich "know-how"? dyskusyjne. W pierwszej fazie CPK ma mieć niewiele większą przepustowość, niż Okęcie. Okęcie jakoś działało bez bezcennej wiedzy zagranicznego inwestora.


@
Nie da się tego inaczej skomentować - xD


@waro: XD to można napisać o całokształcie Twojej działalności na wykopie, która polega wyłącznie na pisaniu o CPK, a następnie wyśmiewaniu tych, którzy nie chcą z Tobą podniecać się CPK. Ignorujesz proste i konkretne argumenty, próbujesz być na siłę śmieszny, niestety - również kłamiesz i manipulujesz, co jest typowe dla apologetów projektu.

Ale wyjaśnię Cię po raz setny:

A ty dalej z tym
Z czasów pis? Baltic pipe wymyślił rząd Buzka w 2001 roku.


@Yuri_Yslin: Wymyślić a zbudować to dwie różne rzeczy. Już nie będę przypominał kto "wymyślił" CPL, ale na pewno nie PIS.
Ale widzisz, jest tu jakaś przestrzeń do debaty i dużo miejsc w których się zgadzamy. Moim zdaniem zaniechanie budowy lotniska i KDP byłoby błędem, zaczynanie wszystkiego od nowa opóźni inwestycję znowu o 10 lat.
@aei9077: Dlatego ja bym był daleki od przypisywania inwetycji politykom. Inwestycje na dobrą sprawę "wymyślają" eksperci od infrastruktury, pracownicy Politechnik, etc. a polityk może co najwyżej pokiwać głową. Grunt, by nie przeszkadzał.

Co do zaniechania budowy, to tu są różne opcje - mianowicie, po urealnieniu harmonogramu CPK (2027 i potem 2028 powstało w głowie Horały i w fantazjach Kaczyńskiego - 2035 brzmi o niebo realniej) może się okazać, że potrzebujemy tak
@Yuri_Yslin:

Co do zaniechania budowy, to tu są różne opcje - mianowicie, po urealnieniu harmonogramu CPK (2027 i potem 2028 powstało w głowie Horały i w fantazjach Kaczyńskiego - 2035 brzmi o niebo realniej) może się okazać, że potrzebujemy tak czy siak rozbudowy Okęcia, by do powstania CPK nie zablokować rozwoju lotnictwa w PL.


No właśnie tu sobie trzeba zadać ważne pytanie ile potrwa rozbudowa okęcia, ile będzie kosztować i na
@Yuri_Yslin: bo ty specjalnie stawiasz tego chohoła z finansowaniem KDP, żeby wyolbrzymić koszty lotniska CPK do absurdalnych kwot. Żeby pasowało ci do tezy - wyjątkowo głupiej i absurdalnej.

Vinci nie będzie kasować biletów w pociągach, więc nie ma uzasadnienia, żeby miał do tego dopłacać. ŻADNEGO.

Teoria, że Vinci ma się dokładać do KDP jest tak samo głupia, jakby oczekiwać, że Tesla będzie się dokładać do dróg. A nawet głupsza - bo
@lhotse89: jakiego oczekujesz zwrotu z nowej autostrady czy linii kolejowej?


@tank_leosia: lotniska funkcjonują jak każde inne przedsiębiorstwo - są ukierunkowane na zysk, z którego też mają się rozwijać. I tak działa każde cywilizowane większe lotnisko. I tak przyciąga do siebie biznes i inwestorów, wykazując zysk.

Pomijam fakt istnienia płatnych i rentownych autostrad, winiet, e-tolli.
Pomijam fakt wpływu zysku, jaki finalnie dają autostrady i linie kolejowe gospodarce.
Pomijam fakt, że tak
ocenić ryzyko,


@lhotse89: a spotkałeś sie kiedyś, że jakiś polityk powiedział: ech, może ta inwestycja zbyt ryzykowna, nie ryzykujmy kasą podatników i nie budujmy elektrowni Ostrołęka ani Izery. xD

Skąd, przecież my Polacy musimy się zastawić, ale postawić, zamknąć oczy i hop do przodu na koniu. Jakoś to będzie! DHL oczarowane Mazowszem przeniesie swój hub z Lipska do Baranowa i wszystko będzie woził KDP do Niemiec. Rosja zostanie zaraz pokonana i