Wpis z mikrobloga

Zacząłem w listopadzie jeździć na trenażerze, docelowo chciałbym jak najbardziej poprawić swoją moc, jednak nie mam żadnego planu treningowego. Raz w tygodniu staram się podjeżdżać Alpe du Zwift I porównywać swoje wyniki. Z obserwacji treningów na trenażerze odnoszę wrażenie, że ciężko mi jest jeździć na wysokim tętnie i mocy, to Alpe ze screena przez cały podjazd tętno było praktycznie równe 160bpm +/- 1-2bpm. O ile krótkotrwale jestem w stanie wygenerować powiedzmy 700 czy 800 watów w sprincie, o tyle pod górę utrzymanie np całego podjazdu w żółtej strefie jest niemożliwe. Zastanawiam się co mogę z tym zrobić.
Czy ktoś z Was robił jakiś konkretny plan treningowy? Jak się ma generowana moc do tętna?
Czasem widzę wykresy ludzi po wyścigach i wiele osób jedzie np około 180bpm cały wyścig, a mi jest ciężko takie tętno osiągnąć, nie mówiąc o długiej jeździe na takim wysokim tętnie. Pacjent ma 185 cm i 90kg wagi (waga posezonowa hehe). Będę wdzięczny za jakieś wskazówki!

#zwift #trenazer #szosa
maciejunio - Zacząłem w listopadzie jeździć na trenażerze, docelowo chciałbym jak naj...

źródło: temp_file3040331670460251974

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
Tętno to indywidualna sprawa i zmniejsza się wraz z wiekiem. 18 latek może mieć max np. 215. Są różne metody treningowe ale taka najpopularniejsza i wykorzystywana przez większość ludzi to budowanie bazy czyli jazda w strefie+ budowanie siły mięśni przez trening siłowy np 2 miesiące. Później budowanie wytrzymałości czyli jazda w 3-4 strefie w interwałach po 15-30 minut powiedzmy 1 miesiąc a przed samym sezonem gdzie chce się być najsilniejszym to wtedy
  • Odpowiedz
@maciejunio: Musisz wyjeździć duuuuzo dupogodzin w strefach Z1-Z2-Z3 mocy czyli być w okolicy swojego progu mleczanowego pierwszego i poniżej drugiego. Do tego „odrobinę” mocniejszych jazd aby osiągnąć drugi próg wentylacyjny, podbić zawartość kwasu mlekowego w mięśniach i go utylizować, czyli dłuższe Z4 - krótsze Z5+6. I tak kilka miesięcy i zobaczysz efekty ;)
  • Odpowiedz
Musisz wyjeździć duuuuzo dupogodzin w strefach Z1-Z2-Z3 mocy czyli być w okolicy swojego progu mleczanowego pierwszego i poniżej drugiego. Do tego „odrobinę” mocniejszych jazd aby osiągnąć drugi próg wentylacyjny, podbić zawartość kwasu mlekowego w mięśniach i go utylizować, czyli dłuższe Z4 - krótsze Z5+6. I tak kilka miesięcy i zobaczysz efekty ;)


@Poemat: Czy można na jakimś blogu o tym poczytać (tak żeby laik zrozumiał)? Jeśli nie to i tak dzięki
  • Odpowiedz
@Poemat: Jak pochodzisz do tematu regeneracji? Można jeździć np 2 dni pod rząd albo robić tlen w dni w których nie robi się cięższych treningów?
  • Odpowiedz
@Huebner: Odpowiednia ilość jakościowego snu, odpowiednia podaż energetyczna i jakościowa jedzenia - to dwa główne czynniki właściwej regeneracji. Do tego zarządzanie stresem dnia codziennego i aktywność pozatreningowa. Potem wchodzi aspekt zarządzania objętością i intensywnością treningu.
Krótko - można jeździć pod rząd i 7 dni ;)
  • Odpowiedz