Wpis z mikrobloga

W 2012 roku grupa meksykańskich badaczy analizowała uszkodzenie samolotu po to by wskazać jak wypadek wpływa na konstrukcję samolotu oraz pasażerów znajdujących się w środku. Boeing 727-200 wystartował rankiem 27 kwietnia 2012 r. z lotniska im. generała Rodolfo Sáncheza Taboada w Mexicali z trzema członkami załogi na pokładzie: dwoma pilotami i inżynierem. W miarę zbliżania się do pustyni Sonora w Baja California w Meksyku wszyscy trzej członkowie załogi wyskoczyli z maszyny ze spadochronami – główny pilot Jim Bob Slocum zaledwie trzy minuty przed uderzeniem pojazdu o ziemię.

Pojazd rozpadł się na kilka części, główne podwozie zawaliło się, a kokpit natychmiast oddzielił się od reszty samolotu. Maszyna jednak nie eksplodowała. Kamery i sprzęt na pokładzie zarejestrowały całą katastrofę, a do symulacji wpływu na pasażerów wykorzystano znajdujące się w środku manekiny.

Od razu po rozbiciu samolotu grupa naukowców przystąpiła do oględzin w celu przedstawienia wstępnych wyników eksperymentu.

Badanie wykazało, że w tym eksperymencie największym ryzykiem śmierci obarczeni byli pasażerowie na przodzie samolotu (w tym piloci). Osoby znajdujące się w pobliżu skrzydeł doznałyby pewnych obrażeń, ale niezagrażających życiu. Pasażerowie z tyłu samolotu (w pobliżu ogona) wyszli z wypadku stosunkowo bez szwanku i odnieśli nieliczne obrażenia.

W pewnym momencie z rozbitego luku bagażowego wyszedł Abraham Wald i wypowiedział historyczne słowa- “g---o prawda”.

Te ważne słowa węgierskiego statystyka pozwoliły zwrócić uwagę na błąd logiczny, który nazwano błędem przeżywalności, gdyż nie da się przeżyć lotu samolotem kiedy piloci wyskakują ze spadochronem. Od tamtej pory obowiązuje zakaz katapultowania się z samolotów pasażerskich. Przeżywalność samolotów lecących z pilotem obecnym na pokładzie wzrosła o 21,37%.

#ciekawostki #bladprzezywalnosci #heheszki #pdk #historia #samoloty
Bitszkopt - W 2012 roku grupa meksykańskich badaczy analizowała uszkodzenie samolotu ...

źródło: tomowiwieleonaszymspoleczenstwie

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Przeżywalność samolotów lecących z pilotem obecnym na pokładzie wzrosła o 21,37%.


@Bitszkopt: Tak było, nie zmyślam ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@Bitszkopt: ile samolotów rozbija się na pustyni? Niech taki eksperyment przeprowadzą na betonie, albo w nierównym terenie. Samolot się nie zapalił bo piach mógł zdusić ewentualne źródło ognia, a szorując po betonie idą iskry
  • Odpowiedz
@Bitszkopt: ja bym poszedł o krok dalej i umiescił w luku bagażowym każdego samolotu po jednym węgierskim statystyku żeby czuwał nad bezpieczeństwem! Ciekawe o ile % wzrosła by przeżywalność.
  • Odpowiedz