Wpis z mikrobloga

@wjtk123: ogólnie jestem fanem CPK, ale to jest żaden argument. Dlaczego, ano dlatego, że jak powstanie CPK to trzeba będzie zamknąć Okęcie. A póki co to właśnie to lotnisko poza Pyrzowicami i Balicami obsługuje przesyłki lotnicze, gdzie spośród wszystkich polskich lotnisk ma największy wolumen, głównie dzięki UPSowi i Fedexowi.
@wjtk123: w covidzie linie lotnicze latały na pusto, żeby zachować sloty na lotnisku. Tutaj pewnie podobnie - płacą, żeby mieć na wszelki wypadek. Taka rezerwacja dla DHL, FedEx czy UPS to jak splunąć, a jak CPK nie powstanie to pewnie jeszcze odszkodowanie dostaną.
@czarny_matt94: Polska ma takie potrzeby w zakresie transportu pasażerskiego i cargo, że wypełnione będzie i Okęcie i CPK. Tym bardziej, że Okęcia rozwijać się już nie powinno, bo stoi na przeszkodzie rozwojowi infrastruktury Warszawy.

@elberet Z całym szacunkiem, ale zdanie drugie i trzecie opiera się nie na faktach, tylko na niepopartych liczbami teoriach.
@wjtk123: oczywiście, bo ani ja ani ty nie znamy szczegółów tych umów. piszę komentarz na wykopie a nie analizę do pulsu biznesu. po prostu wiem, że pis nie potrafi dowozić projektów, KO z przyjemnością je uwali, korporacje są rządzone przez chciwych, złych ludzi a przepisy związane z lataniem bywają nieelastyczne i nielogiczne.
@wjtk123: ale w jaki sposób stanowi to argument za? Czy te linie inwestują swoje środki? Czy partycypują JAKKOLWIEK w ryzyku?

Czy po prostu dostali pytanie: Jak zbudujemy CPK i zamkniemy Okęcie, to będziecie chcieli latać na CPK? Co innego mieli odpowiedzieć na takie pytanie?