#motoryzacja #audi #dpf #zasranaekologia #diesel Rozglądam się za audi a3 8p 2.0 tdi cr z dpf lub a1 2.0 cr tdi z dpf . Jak wygląda eksploatacja takiego auta z dpf kiedy robi się kilkanaście razy odcinki po 1.5km i czasami się wyjedzie gdzieś dalej 2x 15 km w tygodniu ? Wystarczy olej raz w roku wymienić, czy to zabójstwo dla silnika i filtra ? / tak tfsi za drogie xD i bierze fest olej bez remontu
@Sudo_exit: może masz któryś z tych kodów silnika : BHZ BWE BWJ BYD CDL @walokid niestety wada olejowa definitywnie wyklucza dla mnie benzynę, a jak są jakieś po remoncie to u stasia w garażu lub nie ma, a samemu oddać do warsztatu to pewnie z 10-15k remont pieca @Norskee no niestety , te benzynki to tylko stare by chyba zostawało 1.8t, ale te auta mają już ponad 20
@Norskee: Chyba ta , ale za a4 b6 lub a3 8l 20 koła to trochę boli (w benzin lub z gazem) , chyba że starego klekota na pd lub pompie ? XD (tylko mają 350k+ przebiegu to dwumas / walek szklanki te sprawy mogą wypaść)
@Czlowieku: możesz tak zrobić. Albo po prostu patrz na obrotomierz przed zgaszeniem. Jak się wypala to obroty są podniesione. Ja mówie z perspektywy a4b8 z silnikiem CAHA. Na grupie to pytanie padało wiele razy tzn "czy nadaje się do miasta" i odpowiedź brzmi że tak, chcociaż zawsze się znajdzie ktoś kto powie - "diesel się nie nadaje do miasta tylko na długie trasy kwiii, dpf hrum, katalizator pierd"
@Czlowieku: ojciec ma passata cc 1.8 tfsi CDAA i mu żarło litr oleju na 1k km ale mówi, że same tłoki gdzieś wysłał i za 700zł mu naprawili pierścienie zgarniajace olej. I już mu nie bierze oleju.
@walokid: Tak, możesz tak robić i g---o z tym zrobisz, bo dojedziesz do pracy i będziesz stał 30 minut aż obroty spadną? Nic to nie da, bo wypalanie musi być przy jeździe. Optymalnie 70kmh na 5. biegu przez 20 minut. Sam miałem taką sytuację, że blisko do pracy i co 4-5 dni jeździłem bez celu właśnie, żeby dpf się wypalił. Jak będziesz go ignorować i gasić to w końcu zapali
@Czlowieku: nie wiem jak w audi, ale mamy jednego golfa, rocznik 2009, mamy go juz z 12 lat, jezdzi tylko w kolo po miescie i tam w zyciu zadnego problemu z dpf i innymi smieciami nie bylo. Raz na poczatku bylo cos z kolektorem (klapy?) ale nie robilem tego tylko zaprowadzilem do aso i nowy kolektor wrzucili. Nawet turbo i wtryski nie byly nigdy robione. A ma nawalone ze 300k
@Sudo_exit: bwa jedne biorą drugie nie, przeważnie przy trochę większym i tak zaczynają brać i remont konieczny, przeważnie w tt ten silnik jest chyba @Yelonek tego się boję @Messix to jest golf 6 ? / Te a1 mają średnio 150-200 tyś przebiegu z 2.0tdi ciężko trafić cfhd chyba kod motoru ten sam co w ibizie. Czytałem o 1.6 tdi to wrażliwy układ wtryskowy mają niestety i w sumie
Rozglądam się za audi a3 8p 2.0 tdi cr z dpf lub a1 2.0 cr tdi z dpf . Jak wygląda eksploatacja takiego auta z dpf kiedy robi się kilkanaście razy odcinki po 1.5km i czasami się wyjedzie gdzieś dalej 2x 15 km w tygodniu ? Wystarczy olej raz w roku wymienić, czy to zabójstwo dla silnika i filtra ? / tak tfsi za drogie xD i bierze fest olej bez remontu
@walokid niestety wada olejowa definitywnie wyklucza dla mnie benzynę, a jak są jakieś po remoncie to u stasia w garażu lub nie ma, a samemu oddać do warsztatu to pewnie z 10-15k remont pieca
@Norskee no niestety , te benzynki to tylko stare by chyba zostawało 1.8t, ale te auta mają już ponad 20
Sam miałem taką sytuację, że blisko do pracy i co 4-5 dni jeździłem bez celu właśnie, żeby dpf się wypalił. Jak będziesz go ignorować i gasić to w końcu zapali
@Yelonek tego się boję
@Messix to jest golf 6 ? / Te a1 mają średnio 150-200 tyś przebiegu z 2.0tdi ciężko trafić cfhd chyba kod motoru ten sam co w ibizie. Czytałem o 1.6 tdi to wrażliwy układ wtryskowy mają niestety i w sumie