Wpis z mikrobloga

W kanadyjskim Calgary, przy średniej temperaturze -13°C i pokrywie śnieżnej wynoszącej nawet 128cm, każdej zimy mieszkańcy odbywają około 1,2 miliona podróży rowerowych.
Sekret? Nic niezwykłego - miasto oddało 2% ulic w centrum pod bezpieczną, spójną infrastrukturę i priorytetowo traktuje ich utrzymanie - zupełnie inaczej niż ma to miejsce we Wrocławiu, co dobitnie pokazało ostatnich kilka dni.
Nie ma czegoś takiego, jak zła pogoda na rower. Jest tylko zła i słabo utrzymana infrastruktura.

Źródło (σ ͜ʖσ) https://www.facebook.com/akcjamiastowro

#kanada #zima #rower #ciekawostki #urbanistyka
CrazyZdzich - W kanadyjskim Calgary, przy średniej temperaturze -13°C i pokrywie śnie...

źródło: 402307323_752338056932571_7354788670498611911_n

Pobierz
  • 122
W kanadyjskim Calgary, przy średniej temperaturze -13°C i pokrywie śnieżnej wynoszącej nawet 128cm


@CrazyZdzich: fajne dane, takie z dupy. -13 to average low ale tylko w styczniu, a 128cm to nie srednia pokrywa sniezna tylko suma calorocznych opadow sniegu xD ktos tam sobie popatrzyl w tabelki, wybral straszne liczby pod teze.

https://en.wikipedia.org/wiki/Calgary#Climate
@CrazyZdzich: Jako osoba jeżdżącą w zimę powiem Ci co jest w tym złego:

-Kierowcy. Nie patrzą czy jedzie rowerzysta bo przecież jest zimno więc łatwiej o potrącenie.
-Piesi. Łażą po ścieżkach rowerowych bo jest zimno wiec w ich mniemaniu nie ma rowerzystów.
-Infrastruktura. Nie odśnieżona lub co gorzej trzymany jest śnieg z chodnika.
-Sól. Niszczy rower. Musisz czyścić rower po przyjeździe do pracy i potem po przyjeździe do domu.
-Ubiór. Przez
@CrazyZdzich Propaganda "level max". Średnia pięknie wychodzi, ponieważ często wieje ciepły wiatr z południa. Wtedy z -30°C (odczuwalna z wiatrem -50°C albo więcej) w kilkanaście godzin robi się +5°C. Dlatego w centrum Calgary spora część wieżowców jest połączona ogrzewanymi nadziemnymi kładkami (skyway), żeby ludzie nie musieli wychodzić na dwór.
@yhbgrobdoivbvwamsv Te 1.2 miliona podróży rowerowych też liczone od czerwca 2015 do listopada 2016 Według Global News
Szkodnik1 - @CrazyZdzich Propaganda "level max". Średnia pięknie wychodzi, ponieważ c...

źródło: temp_file2796891228192751781

Pobierz
@StdPtr W Kanadzie jest zupełnie inne podejście do tematu odśnieżania i oczywiście budżet. Jest odpowiedni sprzęt przygotowany do wyjścia na drogi i chodniki, tutaj nie ma zaskoczenia XD. Zdarzają się przypadki gdzie opady śniegu są tak duże i w bardzo krótkim czasie, że doprowadzenie do porządku zabiera parę dni. Pamiętam będąc raz w Calgary w ciągu 12 godzin spadło 150 cm śniegu. Posprzątanie zabrało dwa dni. Porównywanie miasta, które leży 1000 metrów
Mam kolege ktory urodzil sie w Winnipeg, MB i mowil ze do -20 nawet szkoly nigdy nie zamykali, dopiero jak bylo zimniej to wtedy. Kazdy samochod dodatkowo w Kanadzie ma z przodu wtyczke ktora mozna podlaczyc na noc zeby paliwo/olej nie zamarzl. Kwestia infrastruktury, przygotowania i naprawde nic sie zlego nie dzieje w takich temperaturach.
zawsze podziwiałem pedalarzy, wdychanie spalin, smród, traktował gorzej niż gówno drogowe, a i tak dalej pchają się po śmierć...pełno białych rowerów i wpisów że ktoś gdzieś potracony

przyjeżdża wieś do miasta, nie ma kasy na bilet MPK czy samochód i pedałuje usilnie

rowerem jeździmy w lesie, miasto a właściwie ulice są dla samochodów i komunikacji miejskiej a chodniki dla pieszych

w tęczowym poznaniu na siłę Jacuś pobudował drogi rowerowe które od listopada
We wspomnianym Wrocławiu ruch na ścieżkach rowerowych jest głównie w ciepłe i słoneczne weekendy.
W tygodniu jeździ mniej osób, a wystarczy że zrobi się zimno to ilość rowerzystów spada bardzo drastycznie. Nie potrzeba do tego jakichkolwiek opadów śniegu.
Tak więc nawet zbudowanie elektrycznie podgrzewanych ścieżek rowerowych nie spowoduje znaczącego wzrostu ilości rowerzystów w zimie.