Wpis z mikrobloga

#programista15k #programista25k #geopolityka #wojna #futurystyka

Ciekawy paper i repo o wykorzystaniu LLMów do przeprowadzenia symulacji wojennych (na przykładzie 1 i 2 WŚ). Swoją drogą ciekawe na ile realna jest taka przyszłość, w której potencjalne konflikty zbrojne odbywałyby się wyłącznie teoretycznie "w symulacjach", a wynik byłby wiążący także w prawdziwym życiu.

"We propose WarAgent, an LLM-powered multi-agent AI system, to simulate the #!$%@?
countries, their decisions, and the consequences, in historical international conflicts,
including the World War I (WWI), the World War II (WWII), and the Warring
States Period (WSP) in Ancient China. By evaluating the simulation effectiveness,
we examine the advancements and limitations of cutting-edge AI systems’ abilities
in studying complex collective human behaviors such as international conflicts
under diverse settings. In these simulations, the emergent interactions among
agents also offer a novel perspective for examining the triggers and conditions that
lead to war. Our findings offer data-driven and AI-augmented insights that can
redefine how we approach conflict resolution and peacekeeping strategies".

https://github.com/agiresearch/WarAgent
JamesJoyce - #programista15k #programista25k #geopolityka #wojna #futurystyka

Ciekaw...

źródło: lll

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@JamesJoyce: Może idźmy dalej: na podstawie kodu genetycznego możemy przewidzieć jak potoczy się życie osobnika (z pewnym prawdopodobieństwem). Wynik byłby wiążący, więc nawet nie będziemy musieli naprawdę żyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@gisot:

na podstawie kodu genetycznego możemy przewidzieć jak potoczy się życie osobnika (z pewnym prawdopodobieństwem)


oj, wydaje mi się, że to porównanie nie jest trafne. Przewidywanie wyniku starcia opiera się na siłach zbrojnych i ich potencjale. Trochę jak youtubowe filmiki typu jeden ogr kontra 100 łuczników.
  • Odpowiedz