Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Ten wpis zacznę od tego źe jestem lvl 17 niedługo lvl 18, trochę introwertyk. Skończyłem szkołę i nie mam jako tako doświadczenia w pracy, angielski ogarniam w piśmie na B1/B2, w mowie raczej B1 i szukałem pracy w it, ale aktualny stan rzeczy jest taki że nie przyjmują raczej ludzi bez doswiadczenia w typowym korpo, a jeżeli już to wymagany jest status studenta, a więc myśle o #emigracja w kierunku Niemcy / Holandia / kraje Skandynawskie. Oczywiście nie sam tylko ze starszym członkiem rodziny, ale żeby go namówić to muszę znaleść dobrą agencje.

Zdaje sobie sprawę że w Holandi jest pełno agencji które na każdym kroku robią wałki na pracownikach (czytałem pełno historii gdzie ludzie wyjeżdżali z oferowanymi stałymi godzinami, po czym okazywało się że po tygodniu nie ma pracy lub wywalali ich z mieszkania, nakładali różne kary etc.), patologia raczej mi nie straszna, dopóki nie dochodzi do pobić lub jakiegoś zastraszania. (ja nie jestem patusem nie pale, nie pije, nie ćpam i nie imprezuje, ogólnie staram się być dobrym człowiekiem) i tutaj też myśl aby pojechać przez jakąś agencje gdzie nie ma wiekówki, problem w tym żadnej sprawdzonej nie mam ( ⁰͡ Ĺ̯͡ ) i słabo tak jechać w ciemno.

Z koleji w Niemczech nie ma wypłat tygodniowych z czym idzie strach o to że przepracujemy miesiąc i zostaniemy z niczym, słyszałem że tutaj można się nauczyć sprawnej pracy aczkolwek nie wiem czy jest to warte ryzyka.
Do krajów skandynawskich szukają raczej specjalistów i ciężko o jakąś prace przez agencję dla mirka bez doświadczenia.