Wpis z mikrobloga

Te przepisy SCT to fajne są, takie typowo polskie xD
Chyba wyjątek na skalę światową, a na pewno na skalę europejską.
Sztywne powiązanie z norma emisji, wszędzie auta na LPG, CNG czy inne G dostają najwyższą kategorię, tu nie. Hybrydy a zwłaszcza plug in, nie istnieją. Ostatnio pisałem o zestawach do konwersji starych diesli na hybrydy plug in, które będą w sprzedaży od 2024, specjalnie z myślą o takich strefach, w Polsce uja dadzą.
Więc to nie jest ogólnoświatowy antypolski spisek, to tylko polski antypolski spisek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#sct #motoryzacja #samochody #ekologia #polska #warszawa #wroclaw #krakow
PiotrFr - Te przepisy SCT to fajne są, takie typowo polskie xD
Chyba wyjątek na skalę...

źródło: IMG_20231129_123628

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@PiotrFr: Wszystko zostało im wytknięte na konsultacjach. Zostali kompletnie zaorani, ale potem w raporcie napisali, że jest OK i ludzie chcieli 2x większej strefy xD

W dupie mają fakt, że np takie bmw 5 f10 w 2012 roku już było gotowe na normę euro 6 i chwaliło się tym w broszurach, która to dopiero była na ukończeniu.

W dupie mieli, że najbardziej śmierdzące auta są tak stare, że ich liczba na drogach jest marginalna i ich wywalenie nieiwele
  • Odpowiedz
@PiotrFr: czego się spodziewać, jak u nas możesz mieć auto z np. 2014 roku spełniające normę euro 6, ale wg urzędników to auto będzie spełniać normę euro 5. Cuda...
  • Odpowiedz
  • 1
@cwlmod: ale ty mówisz o konsultacjach w poszczególnych miastach, tam sobie mogą ustalać lata wchodzenia i obszar. Same przepisy odnośnie wymogów norm spalin w SCT chyba ustala ministerstwo. W każdym wypadku to właśnie ono powinno to zmienić

np takie bmw 5 f10 w 2012 roku już było gotowe na normę euro 6


Ale musiało być w coś wyposażone. Pytanie czy rzeczywiście było wtedy homologowane?

Btw nasz kolega ma odpoczynek od
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Wrzuciłeś fotkę z prezentacji warszawskiej strefy, dlatego się do niej odnoszę, bo byłem na konsultach.

Ale musiało być w coś wyposażone. Pytanie czy rzeczywiście było wtedy homologowane?

Było homologowane na euro 5, bo ten silnik wyszedł w tym samym czasie co norma, ale spełniało warunki dla normy euro 6.

Co za przegryw ten @9ada66a7ca8bf7e3 A uprzedzaliśmy razem
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod:

dlatego się do niej odnoszę, bo byłem na konsultach.


Ale oni nie ustalają chyba co obejmuje norma bo to są przepisy ministerstwa
  • Odpowiedz
Ale oni nie ustalają chyba co obejmuje norma bo to są przepisy ministerstwa środowiska?


@PiotrFr: Oni ustalają jakie normy mają być. Ustawa mówi chyba tylko o tym, że jakaś tam strefa ma być

No właśnie. A euro 6 spełniało w opcji z czymś tam dodatkowo

Nie. Euro 6 wtedy nie było, bo weszła dopiero od 2014 roku.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Ale co to jest za strefa? Przecież żadne miasto tego nie wprowadza w takiej formie.

aaaa tam w ustawie napisali to tak, że w SCT ZAWSZE mogą wjechać powyższe typy aut, a reszta jest dozwolona do ustalenia przez miasto
  • Odpowiedz
  • 1
@cwlmod: a to spoko
Jest kolejna patologia. Zamiast być coś określone na poziomie krajowym, każde miasto robi co chce xD
Teraz wystarczy się doktoryzować, do której można wjechać a do której nie
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Tak i jeszcze załatwiać sobie naklejki do każdego miasta xD

Przecież te strefy to patologia totalna. To wszystko powinno być odgórnie zaplanowane i przemyślane, a ktoś zrobił po prostu wrzutke xD
  • Odpowiedz