Wpis z mikrobloga

@reddin: Ale co wprowadzisz na rowery? W Pociągach aglo nie masz stricte dedykowanych miejsc na rowery. Tzn masz ale one nie są rezerwowane, mogą tam siadać zwykli pasażerowie. Niby możesz je wyłączyć z eksploatacji. Ale wtedy masz pół członu pustego gdy nikt z rowerem nie jedzie. Możesz zrobić obowiązek ustępowania rowerzystom, ale co jak pociąg jest nabity po sufit i rowerzysta nie może wejść? Awantura na peronie i opóźnianie pociągu? No
i tak potem wsiadasz gdzieś w środku trasy, masz wykupiony bilet na rower, a wieszaki są zastawione walizkami... i trzeba się użerać z grażynami...


@dybligliniaczek: No niestety tak to wygląda w pociągu, trzeba iść na kompromisy. Są też całe wagony w pociągach na rowery. ostatnio jechałem do Gdyni i fajnie bo był przedział rowerowy. Ale pociąg nie miał rezerwacji miejsc i wszyscy bez miejscówek rozlokowali się po prostu w rowerowym.
Boxy i parkingi rowerowe koło stacji są od dawna, byłeś zahibernowany, czy piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia?


@reddin: Nie spotkałem się z masowymi boxami, rowerami miejskimi przy stacjach. Niemniej jest to systemowe rozwiązywanie problemu z rowerem w pociągu lepsze niż nieskończone powiększanie powierzchni na rowery kosztem pasażerów.
a to na liniach lokalnych ta turystyka jest najbardziej rozwinięta


@WielkiPowrut88: Robisz błąd zakładając, że rowerami jeżdżą głównie turyści. Do Warszawy liniami KM dojeżdża bardzo dużo ludzi i bierze ze sobą rower żeby najpierw dojechać do stacji (stacje często są oddalone kawałek od miejscowości) a potem ze stacji dojechać do miejsca pracy.
Robisz błąd zakładając, że rowerami jeżdżą głównie turyści. Do Warszawy liniami KM dojeżdża bardzo dużo ludzi i bierze ze sobą rower żeby najpierw dojechać do stacji (stacje często są oddalone kawałek od miejscowości) a potem ze stacji dojechać do miejsca pracy.


@dybligliniaczek: No właśnie i to jest błąd w założeniu. Rowerem powinni dojechać do stacji, później pociąg, później rower miejski lub komunikacja. To by było idealne rozwiązanie i do tego trzeba
próbują sprostać nadmiernemu zainteresowaniu rowerzystów


@WielkiPowrut88: ach ci wredni rowerzyści i ich nadmierne zainteresowanie, mogliby jak normalny człowiek samochodem to nie, jakieś kombinacje.

Po prostu nie możemy zakładać że zmieścimy każdą ilość rowerów do pociągu bo one do tego nie służą.


@WielkiPowrut88: a kto decyduje o tym do czego mają służyć pociągi? Chyba użytkownicy tychże pociągów nieprawdaż?
Chyba użytkownicy tychże pociągów nieprawdaż?


@MoonlightSh: I tak i nie, jednym z elementów powinien być jednak rachunek ekonomiczny. i wszystko jest ok gdy tych rowerów w pociągu jest 3-4 ale nie 40. Bo zwyczajnie bilety na nie są dużo tańsze a zajmują więcej miejsca niż 1 pasażer.

ach ci wredni rowerzyści i ich nadmierne zainteresowanie, mogliby jak normalny człowiek samochodem to nie, jakieś kombinacje.


Nie mówie że są wredni, ale zakładanie
Rowerem powinni dojechać do stacji, później pociąg, później rower miejski lub komunikacja.


@WielkiPowrut88: a dlaczego nie rower na stację -> pociąg -> rower do pracy/szkoły/celu? Jechałeś kiedyś rowerem miejskim że tak zachwalasz? A jak gdzieś nie ma systemu rowerów miejskich? Taki Poznań np zrezygnował i aktualnie zostaje tylko komunikacja, która również szału nie robi.

Nigdy nie zmieścimy wszystkich chętnych z rowerem w pociągu.


@WielkiPowrut88: oczywiście że da się to zrobić,
: No właśnie i to jest błąd w założeniu. Rowerem powinni dojechać do stacji, później pociąg, później rower miejski lub komunikacja. To by było idealne rozwiązanie i do tego trzeba dążyć. Nigdy nie zmieścimy wszystkich chętnych z rowerem w pociągu.


@WielkiPowrut88: Najpierw zakażą prywatnych samochodów a potem prywatnych rowerów! Ach ci ekolodzy i cykliści! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wszędzie są rowery miejskie a jak są to
Jechałeś kiedyś rowerem miejskim że tak zachwalasz? A jak gdzieś nie ma systemu rowerów miejskich?


@MoonlightSh: Jechałem i właśnie jestem zdania że zamiast miejsc tylko na rowery w pociągu powinniśmy iść właśnie w stronę sprawnych rowerów miejskich.

Taki Poznań np zrezygnował i aktualnie zostaje tylko komunikacja, która również szału nie robi.


@MoonlightSh: I to jest systemowy problem który próbuje się rozwiązywać nie tam gdzie trzeba, czyli w pociągu.

oczywiście że
Tak czy siak nie widzę,żeby KM miały problem z rowerzystami, wszyscy się zmieszczą. Ja czasami mam problem bo te wagony z miejscami na rower są zwykle jako pierwsze, a do pierwszego zawsze wsiadają wszystkie te babcie co muszą zawsze siedzieć jak najbliżej wyjścia ze stacji. Nie raz było tak że rowerowy wagon zawalony ludźmi, bo pierwszy, a np. trzeci pusty i jechałem z rowerem normalnie sobie w korytarzu bo było luźniej. (
Bo jest takie zapotrzebowanie i rośnie. Jesteś uprzedzony.


@reddin: Nie jestem uprzedzony, jestem realistą. Fajnie że rośnie, fajnie że mamy więcej rowerzystów. Ale trzeba mądrze ten wzrost kierunkować. A rezerwacja miejscówek w pociągach aglo to w ogóle absurd
@reddin: U nas też to działa, masz wagony combo, masz miejscówki dla rowerzystów w pociągach międzymiastowych, masz pociągi turystyczne z wagonami rowerowymi. Nie zgadzam się z tezą że

Daleko nam do cywilizacji.

I że pociągi powinny zawsze i wszędzie wozić rower. Nie. nie zawsze, nie wszędzie i nie wszystkie.