Wpis z mikrobloga

@Grothar: zdefiniuj to "szarpanie".
Bo szarpanie sprzęgła (czyli moment spinajacy zmieniający się w zależności od wzajemnej pozycji tarczy i docisku) użytkownicy zazwyczaj opisują jako drżenie, bo w istocie jest to zwiazane z obrotami silnika, czyli nawet dla biegu jałowego z częstościami powyżej 10Hz.
  • Odpowiedz
  • 0
"szarpanie"


@hellfirehe: to szarpanie występuje cyklicznie co ~1 sekundę przy wolnych obrotach - a przy ruszaniu - w zależności od obrotów - nieco częściej. Przy wysokich obrotach i szybkim ruszeniu zjawisko się "zaciera". Zwracam uwagę, że się jedynie zaciera, a nie przestaje występować - po prostu szarpnięcia występują tak często, że sprawiają wrażenie normalnej pracy.
  • Odpowiedz
@Grothar: z opisu problemu szukałbym w zawieszeniu silnika i skrzyni (poduszki).
zwiazek z wymianą sprzegła jest taki, że do demontażu skrzyni się je odkręca, jak auto stare to może uległy uszkodzeniu, a jeśli zostały wymienione to może na słabej jakości zamienniki?
Uszkodzenie poduszek bywa opisywane jako szarpanie, albo wrażenie nie okrągłych kół przy ruszaniu.

Chyba że masz na myśli szarpanie w sensie przerwy w pracy silnika. To wtedy problem z
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe

Jak pisałem - skrzynia jest nowa, oraz sprzęgło zostało dwukrotnie wymienione przy wymianie skrzyni, kiedy podstawiałem auto do mechanika ze starym sprzęgłem nic się nie działo. Zgodziłem się na wymianę bo stare już miało tyle przebiegu, co motor, czyli ponad 200kkm, więc poduszki odpadają, bo wszystko pięknie działało do momentu wymiany.
To "podszarpywanie" występuje cyklicznie kiedy powoli puszczam sprzęgło. To duży motor 1.7 SDI więc ma na tyle momentu, żeby
  • Odpowiedz
  • 1
@cacyyy:

Jeżeli wykluczasz usterkę silnika,


Z silnikiem wszystko ok i pojazd otrzymał nową skrzynię. Domorosły specjalista, co "prawie 200 sprzegieł w życiu wymienił, a ja nie jestem mechanikiem, więc gunwo wiem i w nogach śpię" wymienił dwa sprzęgła różnych firm i oba szarpały - to drugie droższe znacznie mniej, ale wciąż szarpie. Niestety w swoim 200-stu sprzęgłowym doświadczeniem nie był wstanie odpowiedzieć dlaczego wciąż szarpie po jego fachowej wymianie, a kiedy przyprowadziłem do niego samochód to nie
Grothar - @cacyyy: 
Jeżeli wykluczasz usterkę silnika,

Z silnikiem wszystko ok i poj...

źródło: komplet

Pobierz
  • Odpowiedz
Więc jeśli sobie wyobrazisz, że pojazd stoi, wrzucam pierwszy bieg i powolutku puszczam sprzęgło, to zaczyna cyklicznie szarpać co mniej więcej sekundę, choć koła prawie się nie toczą.


@Grothar: Silnik na wolnych obrotach obraca się w okolicach 10 obrotów na sekundę (600rpm), z taką prędkością obraca się koło zamachowe i docisk sprzęgła. Tarcza sprzęgła jak stoisz na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła nie obraca się wcale.
Gdy puszczasz sprzęgło stojąc (możesz dla pewności zaciągnąć na ten czas ręczny), to wszelkie nierówności pracy sprzęgła dadzą o sobie znać z częstotliwością obracania się silnika, czyli będzie to coś opisywane raczej jako drżenie niż szarpanie.

Jeśli to szarpanie występuje również gdy puszczasz sprzęgło podczas gdy samochód stoi z zaciągniętym ręcznym, to warto otworzyć maskę i obserwować co robi układ napędowy - jeśli to szarpanie związane jest z nadmiernymi ruchami silnika pod maską, to będzie problem z poduszkami. Nie bardzo rozumiem dlaczego
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe:

Jeśli to szarpanie występuje również gdy puszczasz sprzęgło podczas gdy samochód stoi z zaciągniętym ręcznym, to warto otworzyć maskę i obserwować co robi układ napędowy - jeśli to szarpanie związane jest z nadmiernymi ruchami silnika pod maską, to będzie problem z poduszkami. Nie bardzo rozumiem dlaczego to wykluczasz.


Wykluczam poduszki dlatego, że po pierwsze tuż przed wymianą skrzyni na nową, razem ze sprzęgłem na nowe wszystko było w porządku (poza czwartym biegiem, którego nie było - to był powód wymiany skrzyni) i sprzęgło pracowało jak należy - jak z fabryki, skąd zresztą de facto było. Do tego komplety były zakładane dwa - pierwszy był jakiś tańszy i to co się dzieje teraz było odczuwalne 6x mocniej, a do tego pedał "brał" bardzo wysoko (sterowanie jest hydrauliczne) - absolutnie nie do zaakceptowania, więc kazałem "mistrzowi sprzęgieł" coś z tym zrobić i wymienił na kolejny komplet - tym razem szanowanej i popularnej firmy w świecie części samochodowych - Valeo. Problem nie zniknął, ale wyraźnie się zmniejszył, ale miejsce "brania" sprzęgła na pedale wróciło na swoje właściwe miejsce. W związku z tym można pokusić się o wniosek, że problem leży właśnie w obrębie sprzęgła lub/i jego montażu.
Poduszki
  • Odpowiedz
szarpie cyklicznie przy delikatnym ruszaniu


@Grothar:
1. wina szofera w nieumiejętnej obsłudze skutkuje uszkodzeniem docisku i takimi objawami
2. krzywa powierzchnia na kole zamachowym
3. krzywy wał korbowy
4. uszkodzenie w skrzyni biegów
  • Odpowiedz
  • 0
@dlaczego_michau:

1. wina szofera w nieumiejętnej obsłudze skutkuje uszkodzeniem docisku i takimi objawami


sprzegło jest NOWE, a wina szofera odpada. Poza tym nie widzę jak można być niedoświadczonym w delikatnym popuszczaniu pedału
  • Odpowiedz