Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa

Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.

Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:

CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30

Ceny +/- są takie same. Nie ma to znaczenia, bo 20, czy 40 złotych na rok nie robi różnicy.
Olej i tak zmienię raz w roku, więc pewnie przy 12kkm, więc na żadnych longlife mi nie zależy wcale.
Który według Was?

Druga sprawa, filtr oleju:
Filtron,
Knecht,
Mann,
Bosch?
  • 69
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze jeśli zmienisz często, tj 10k km i regularnie to sam olej nie ma tak diametralnej znaczenia. Ja zwykle kupowałem bizol 507 na zmianę z motulem ale gdy jego cena odjechała zacząłem głębiej szukać i okazało się że lotos aurum jest bardzo dobrym olejem z dodatkiem molibdenu, na czym oszczędzają często "Markowi" producenci. Nie zauważyłem żadnej specjalnej zmiany w aucie, więc jest to plus :) a ładuje lotosa od roku do dwoch
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: wejdź na yt i tam znajdziesz kanał Piotr tester. Bada smarność(trwałość filmu smarnego pod obciążeniem) olejów i wrzuca w doca tabele z porównaniami. Masa danych do analizy.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze

Jest wątek na polskim forum oilclub na temat tych norm:
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/norma-504-507.1109/

Od siebie polecam:
- Mobil 1 ESP 5W30 (mieszanina HC, GTL, PAO)

W aso zalewają castrola (o ile się nie mylę)

A co do filtra osobiście polecam knecht/mahle lub mann oraz purflux, z tych tańszych to: hengst, meyle, valeo, vaico. Nie polecam filtrona, jest kilka przypadków, że po zastosowaniu filtrona nie było odpowiedniego ciśnienia oleju, nie było kompresji.

Czemu odpuściłeś
  • Odpowiedz
castrola


@TurbodeNitro: z castrolem jest ten problem że to najczęściej podrabiana marka olejów na świecie i zdarzało się że nawet w sklepach stacjonarnych były podróbki
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze zaraz ci będą pisać o "aksamitnej" #!$%@? pracy silnika na takim czy innym oleju ( ͡º ͜ʖ͡º)który wlejesz będzie dobry ważne że robisz to przy odpowiednich przebiegach, trzeba tylko zwracać uwagę żeby podrób nie kupić, tak samo filtr jaki nie kupisz ważne że świeży.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze lej elf/total, bo to jedno i to samo. Jeżdżę na tych olejach jednym autem już prawie 11 lat i nie ma z nim najmniejszego problemu. Po co masz przepłacać za napis Motul, Castrol czy Liqui moly na opakowaniu?

Filtr mann lub knecht są spoko. Na filtrona sporo osób narzeka, chociaż ja nie miałem z nimi problemów.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: Mialem motula, castrola i total quartz, kiedyś poczytalem opinię na temat valvoline, zakupiłem go i z czystym sumieniem moge polecić ci właśnie valvoline. Nie wiem czy to efekt placebo, ale silnik jakby ciszej chodzi na tym oleju.
  • Odpowiedz
Zauważyłem że zajebiscoe cicho chodzą silniki na tych olejach


@valerius-romulus: Akustyka nie ma nic do żywotności silnika. To robią dodatki w oleju. Widać działa, bo ludzie się na to łapią.

Ponadto lepsza żywotność części silnika.


@valerius-romulus: A to juz jest przepraszam kompletna bzdura.

Wcześniej używałem jakieś lotosy, mobile itd. Wielka #!$%@?.


@valerius-romulus: OK xDDDD
  • Odpowiedz
  • 3
@DeutscheGesetze kup ten którego będziesz pewny że to nie podróbka, bo jak chcesz kupić Castrola na allegro t machającypapież.jpg
Przy takim interwale i tak nie ma to dużej różnicy, a jeśli zależy Ci rzeczywiście na silniku to wymieniaj co 10k

Orlen ma naprawdę dobre oleje i kupując Orkena masz pewność że nie trafisz podróbki
  • Odpowiedz