Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa

Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.

Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:

CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30

Ceny +/- są takie same. Nie ma to znaczenia, bo 20, czy 40 złotych na rok nie robi różnicy.
Olej i tak zmienię raz w roku, więc pewnie przy 12kkm, więc na żadnych longlife mi nie zależy wcale.
Który według Was?

Druga sprawa, filtr oleju:
Filtron,
Knecht,
Mann,
Bosch?
  • 69
@DeutscheGesetze: filtry to knecht albo mann (chyba to jest ta sama firma i tak).
Miałem auto ze wskaźnikiem ciśnienia oleju na desce i na filtronie ciśnienie oleju było niższe niż na tych wyżej wymienionych. Nie była to tylko moja obserwacja.

Co do oleju to Millers podobno dobry. W poprzednim aucie zalewałem valvoline (silnik ciszej chodził niż na mobilu który zalewał poprzedni właściciel). Osobiście bym omijał mobil i Castrol z powodu własnego
@DeutscheGesetze: Ja tam się nie znam i do służbowego leję Castrola, bo taki jest na stacjach do kupienia i nic się nie dzieje. Do prywatnego z kolei leję Totala i tak samo dobrze się sprawdza. Mam wrażenie, że dopóki nie jest to najtańszy olej z marketu, to większej różnicy nie ma. Filtry od lat kupuję Filtrona i zawsze były git, a są tańsze niż reszta.
@DeutscheGesetze: Prowadzę sklep motoryzacyjny i powiem ci tak. TSI to raczej średnio udana konstrukcja silnika, więc dbaj aby zalewać dobrym olejem bo jak będziesz jeździł na gównie to za kilka lat będą problemy.
Kłopot w tym, że nie do końca też wiem co ci polecić - łatwiej może będzie odradzić czego nie brać. Na pewno odrzuć castrola. Total to bardziej do francuzów się sprzedaje, więc też bym nie brał. Valvoline z