Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa

Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.

Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:

CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30

Ceny +/- są takie same. Nie ma to znaczenia, bo 20, czy 40 złotych na rok nie robi różnicy.
Olej i tak zmienię raz w roku, więc pewnie przy 12kkm, więc na żadnych longlife mi nie zależy wcale.
Który według Was?

Druga sprawa, filtr oleju:
Filtron,
Knecht,
Mann,
Bosch?
  • 69
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@DeutscheGesetze używam od paru lat. Zauważyłem że zajebiscoe cicho chodzą silniki na tych olejach. Ponadto lepsza żywotność części silnika. Wcześniej używałem jakieś lotosy, mobile itd. Wielka chujnia. No Motul też dobry ale miałem chyba tylko raz, nie przekonał mnie.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: filtry to knecht albo mann (chyba to jest ta sama firma i tak).
Miałem auto ze wskaźnikiem ciśnienia oleju na desce i na filtronie ciśnienie oleju było niższe niż na tych wyżej wymienionych. Nie była to tylko moja obserwacja.

Co do oleju to Millers podobno dobry. W poprzednim aucie zalewałem valvoline (silnik ciszej chodził niż na mobilu który zalewał poprzedni właściciel). Osobiście bym omijał mobil i Castrol z powodu
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: Ja tam się nie znam i do służbowego leję Castrola, bo taki jest na stacjach do kupienia i nic się nie dzieje. Do prywatnego z kolei leję Totala i tak samo dobrze się sprawdza. Mam wrażenie, że dopóki nie jest to najtańszy olej z marketu, to większej różnicy nie ma. Filtry od lat kupuję Filtrona i zawsze były git, a są tańsze niż reszta.
  • Odpowiedz
  • 1
@DeutscheGesetze mam Millersa XF Premium, przejeżdżone 120k km. Olej wymieniany co 15k km. Nic się nie dzieje, co prawda to 1,4 tsi 125 KM, ale myślę że przy dobrej eksploatacji nie będzie problemu. P.s. co za autko? :)
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: filtron = mann, zostali kupieni przez manna paręnaście lat temu. Bosch nie produkuje filtrów tylko pakuje, więc na 99% w Polsce będzie to produkt filtrona. Jeśli chodzi o filtry to kup najtańsze. Oleje tylko syntetyczne czyli takie z największym procentem pao.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: Prowadzę sklep motoryzacyjny i powiem ci tak. TSI to raczej średnio udana konstrukcja silnika, więc dbaj aby zalewać dobrym olejem bo jak będziesz jeździł na gównie to za kilka lat będą problemy.
Kłopot w tym, że nie do końca też wiem co ci polecić - łatwiej może będzie odradzić czego nie brać. Na pewno odrzuć castrola. Total to bardziej do francuzów się sprzedaje, więc też bym nie brał. Valvoline
  • Odpowiedz
  • 4
@DeutscheGesetze Zakładam, że to VW. Może będę jechany ale zobacz sobie Orlen Platinum max expert V+. Jako jeden z niewielu posiada aprobatę od VW. Z tych co wymieniłeś aprobatę posiada chyba Liqui Moly I Castrol.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: obojętnie w obu przypadkach, regularna zmiana >>>>>> czyjeś widzimisię że ten czy tamten olej lepszy. Już w ogóle głupota to patrzenie na to co leje producent, albo kto ma "aprobatę" producenta. Producent leje tego kto spełnia normę i dał lepszą cenę, a aprobatę zyskuje ten kto sobie ją kupił.
  • Odpowiedz