Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa

Mam auto z 1.5TSI 150KM, według producenta norma jaką musi spełniać olej to VW504 00/VW507 00.

Szukam 5w30 i znajduję następujące, spełniające powyżej podane normy:

CASTROL EDGE TITANIUM FST LL 5W-30
MOTUL SPECIFIC 5W30
MILLERS OILS XF 5W30
TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 Longlife III 5W-30
Valvoline SYNPOWER 5W30 XL-III C3 5W30

Ceny +/- są takie same. Nie ma to znaczenia, bo 20, czy 40 złotych na rok nie robi różnicy.
Olej i tak zmienię raz w roku, więc pewnie przy 12kkm, więc na żadnych longlife mi nie zależy wcale.
Który według Was?

Druga sprawa, filtr oleju:
Filtron,
Knecht,
Mann,
Bosch?
  • 69
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: ja teraz leję Ravenol FDS CleanSynto 5w30 i w sumie chyba jest spoko, ale pewnie jakbym wlał jakiegoś Lotosa, który też spełnia normy to i tak nie byłoby różnicy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dopóki to nie jest jakieś sportowe auto czy coś to jeden #!$%@?, byle normy spełniało. Ewentualnie nie celuj w popularne marki, których jest większe ryzyko podróbek. Ravenol można po kodzie na opakowaniu sprawdzić
  • Odpowiedz
Dodam jeśli ktoś chce tanio. Mimo zrozumiałej niechęci do Orlenu, ich oleje Maxexpert są bardzo ok. Są nawet fora robiące badania tych olei: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/orlen.65/
Raczej mniejsza szansa na podróbkę, no i nie płaci się za marketing.
Następnym razem wymienię olej sam i płukankę zrobię naftą, filtr oczywiście już lepszy.
Mitchum - Dodam jeśli ktoś chce tanio. Mimo zrozumiałej niechęci do Orlenu, ich oleje...
  • Odpowiedz
@horrendous: Widzisz, nie znasz się na tym, to cię to śmieszy. Ale po zmianie oleju faktycznie może dojść do różnicy w akustyce pracy silnika. Weź pod uwage, że np. wariatory zmiennych faz rozrządu na wałkach są sterowane hydraulicznie olejem, napinacze łańcuchów rozdządu tak samo. Sam kontakt ruchomych cześci motoru może brzmieć troszkę inaczej na wyeksploatowanym oleju, który stracił część swojej lepkości niż na takim nowiutkim.
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze: wszystko co jest zgodne z normą, będzie odpowiednie. Reszta to są "morskie opowieści" mechaników, na poziomie mądrości wujka janusza "po co zapinać pasy ja nie zapiąłem i przy kolizji wyrzuciło mnie w pole kukurydzy a auto spłonęło!"
  • Odpowiedz
@DeutscheGesetze Bierzesz dowolny olej spełniający normę i tyle, a to czy to będzie zwykły olej czy jakiś PAO hiper ultra+ racing eko od tybetańskich mnichów uzyskujących go z wydzielin antylopy o pełni księżyca nie ma żadnego znaczenia. Co do filtrów, ja filtr oleju zawsze biorę z Filtrona.
  • Odpowiedz