Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #pozar #uk #luton

Zawody w paleniu parkingów na lotniskach:
#diesel : 2
#samochodyelektryczne : 0

Pozdrawiam wszystkich co pisali o #tesla, czy innym samochodzie elektrycznym. Na drugi raz klepnijcie się w czoło i nie ośmieszajcie się. KIedy zakaz diesli na parkingach wielopoziomowych? Jak widać nie palił się 20-letni ulep, więc jak to jest z tymi statystykami, że niby stare auta się palą? To już druga megakatastrofa po Stavanger w 2020. Czekamy na trzecią?
  • 26
@Yelonek: Pożar czegokolwiek na parkingu kończy się tak samo. Z elektrykami chodzi o to że jak zapłoną na parkingu podziemnym to ogień się nie przydusi z braku tlenu i może osłabić konstrukcję.
Pożar czegokolwiek na parkingu kończy się tak samo.


@cwlmod: Nie do końca. Elektryk nie będzie rozlewał paliwa wokoło. Ogień może się przenieść co najwyżej na samochód obok. Spalinowy może się rozlać dużo bardziej i spłynąć nawet na inne piętro.
Powietrza raczej na parkingu nie brakuje, zwłaszcza w otwartych konstrukcjach, więc wątpię żeby to miało jakiś wpływ.
@Yelonek: Ja mówię o parkingu podziemnym, bo obawy są, że naruszona zostanie konstrukcja budynki i będzie mega problem. Rozlewanie się paliwa nigdy nie było problemem. Nawet ta Kia na a1 zostawiła niewiele większy ślad ognia niż 0.5-1m od auta. To temperatura pożaru powoduje zapłon aut obok
W raporcie po pożarze w Stavanger pisali, że też się przyczynia spływając rynnami czy odpływami.


@Yelonek: Ja o tym nie słyszałem . To na pewno jest jakiś aspekt takiego pożaru, ale nie podstawa do planowania akcji gaszenia.

Tak w ogóle zdaje się, że na A1 paliwo poleciało na samochód i przyczyniło się do tak szybkiego spłonięcia całości.

No a czy w przypadku ev i takie mocnego uderzenia to czy rozszczelniona i
No a czy w przypadku ev i takie mocnego uderzenia to czy rozszczelniona i mocno zdeformowana bateria nie zaczęła by się gwałtownie palić?


@cwlmod: Nie wiem. Tesla model Yktóra spadła >70m z klifu się nie zapaliła. Tesla Model S, która leciała w San Fransisco się nie zapaliła. Tesla Model 3, którą jeden YT włożył na 110 calowe koła i puścił wolno ze wzgórza też się nie zapaliła.
Oczywiście żadna z nich
@Yelonek: No właśnie. To jednak trochę inna skala. Dobrym przykłądem by było jakby taka tesla wpadła np poziomo na skałę tak żeby doszło do strukturalnego uszkodzenia baterii.

Czy nikt nie robił testów zderzeniowych przy prędkościach niebezpiecznych?
@Yelonek Holly sziet miras, czyli jak jakiś anonim na X napisze coś to jest prawda objawiona???? Śledztwo trwa, mówią "fire likely started in diesel car", ale możliwe że hybryda diesel, bo Range Rover takie robi z baterią litową. Widziałem gdzieś wypowiedź strażaka, że jak się zapaliły elektryki to nawet nie próbowali ich gasić.
@Szkodnik1:

Holly sziet miras, czyli jak jakiś anonim na X napisze coś to jest prawda objawiona?

możliwe że hybryda diesel, bo Range Rover takie robi z baterią litową.


Ja #!$%@?. Jest film, numer rejestracyjny i model samochodu a ty sobie zaraz od tych fikołków kark skręcisz
czy rozszczelniona i mocno zdeformowana bateria nie zaczęła by się gwałtownie palić?


@cwlmod: Baterie nie palą się gwałtownie, ani mocno, ani z wysoką temperaturą. To jest ich główny problem przy gaszeniu - palą się wystarczająco mało, żeby cała bateria szybko nie spłonęła, a wystarczająco mocno żeby zajęła się od tego buda. Technologia baterii jak i pakowania ich w moduły staje dużo bardziej zabezpieczająca przed pożarem, temp samozapłonu baterii jest podwyższana, temp
@PiotrFr: Jak jest pożar i EV w pobliżu to od razu "ELEKTRYK SIE PALI", a jak się okazuje, że spalinowe "to trzeba usiąść i na spokojnie, może chociaż hybryda?".

W każdym komentarzu wklejam linki do źródeł, a z drugiej strony, co? "Ja słyszałem jak strażak mówił" "W komentarzach na fejsbuku pisali o białej Tesli", ale jak zapytasz o link do źródła to nie ma.