Wpis z mikrobloga

Hej, mamy tutaj jakichś użytkowników względnie nowych BMW (3, X3, 5), Mercedesów (C, GLC) lub Volvo (XC60, V90CC), którzy jeździli różnymi modelami z tych wymienionych i mają porównanie? Rozważam w ciągu najbliższych paru miesięcy kupno i pewnie będę się przymierzał w salonach, ale jestem ciekaw opinii użytkowników. Moje główne pytania / wątpliwości - co oferuje najlepszą jakość (materiałów, bezawaryjność) i komfort jazdy? Z wyczytanych i usłyszanych opinii większość chwali jakość BMW nad Mercedesem i Volvo - oczywiście gdy mówimy o w/w modelach. Kolejne dylematy - z jakich funkcji asystujących faktycznie korzystacie, a z których nie - tzn. czy są rzeczy, które na papierze wyglądają fajnie, ale gdybyście mieli podejmować decyzję ponownie, olalibyście daną opcję? Tutaj oczywiście sprowadza się to u mnie do kwestii kasy - nie dostanę 5-ki na wypasie za kasę z 3-ki na na wypasie, itd. Ale... może warto wziąć 5-kę z paroma opcjami, zamiast 3-ki ze wszystkim. Na czym mi zależy? światła Matrix/wycinające, HUD, kamery 360, dobre audio, cisza/izolacja od zewnątrz, bezprzewodowe Apple Car Play (i Android Audo), podgrzewane siedzenia (idealnie wentylowane) i nowoczesne systemy wspomagające jazdę/bezpieczeństwo/parkowanie. Moimi faworytami są na ten moment - 330i Touring z prawie wszystkim, ew. GLC 200 z najważniejszymi dla mnie opcjami. W X3 przeszkadza mi trochę wiekowy wyświetlacz, a i pewnie ten model będzie niebawem aktualizowany. 5ka... poza tym, że nowa jest najzwyczajniej w życiu brzydka, to łudzę się, że wyjdzie 5 Touring i wtedy zobaczę na co mnie stać. GLC - drogawe, ale nadal ciekawe. Pewnie przyszłoby mi rezygnować z tego na czym jednak mi zależy, czyli tylna skrętna oś. Volvo - piękne, ale na samą myśl o korzystaniu z Android Automotive mi się odechciewa. Co do Audi - wydaje się, że wszystkie modele są wiekowe i odstają od reszty (A4, Q5, nawet A6... a nie wiem kiedy się spodziewać A5 Avant). Czym jeździliście? Za co warto zapłacić? Co Wy byście brali? #audi #bmw #mercedes #volvo
  • 11
@jedermann: Mam gle w167 i x5 g05, podobne silniki, oba na pneumatyce ale bmw znacznie droższy konfig. Bmw mniejsze w środku, twardsze zawieszenie, merc bardziej komfortowy. Systemy asystujące znacznie lepiej działają w mercu. Wydaje mi się, że merc ma sztywniejszą budę niż bmw. W mercu apple car i android nie działają bezprzewodowo (chyba, że przegapiłem jakaś aktualizację). Prowadzenie lepsze w bmw, ale merc to też topowa półka. Jakoś wykonania lepsza w
  • 0
@trololo55: Hej, dzięki za szczegółową odpowiedź! Z ciekawości - czy porównywałeś oba SUVy ze zwykłymi sedanami/kombi w/w marek? Co przeważyło za SUVami? Możesz rozwinąć punkt o skrętnej osi? - chyba jakiś błąd się wkradł.
Odnośnie klasy i zbędnych bajerów - ważna sugestia. Które z bajerów są wg Ciebie zbędne? Faktycznie rozważałem panoramę, więc to rozumiem - które jeszcze opcje wg Ciebie są ostatecznie nieużwane?
@jedermann: fakt, promień skrętu oczywiście mniejszy w mercu, te auta wyjątkowo świetnie zawracają. BMW w takich gabarytach bez tylnej osi skrętnej pewnie ciężko by wjechać w standardowe miejsce parkingowe na raz.

Odnośnie bajerów to już chyba bardziej personalna kwestia, jedni zrezygnują z pneumatyki dla mnie to must have. Czy musisz mieć head up i panoramę, czy wolisz zapas mocy przy wyprzedzaniu i emocje przy ruszaniu? ;) W gle mam podstawowe ledy,
  • 1
@trololo55: Dzięki, super ważne komentarze! zdecydowanie nie zamierzam się tym autem ścigać, ale komfort wyprzedzania jest ważny... trochę mnie tym samym popchnąłeś jednak w stronę SUVów, bo polegałem na wyczytanych opiniach, że są bez sensu, bo gorzej się prowadzą, są mniej praktyczne i że to kwestia ego... ;) jeszcze raz dzięki za poświęcenie czasu na odpowiedź
@jedermann: jeździłem X3 a teściu ma XC60 i wiem, to co teraz napiszę jest wbrew intuicji, ale zawieszenie Volvo jest #!$%@? niewygodne, twarde i nieprzyjemne mimo balonowych opon, a BMW ma sprężyste dużo bardziej komfortowe zawieszenie, no I 200KM volvo ledwo idzie bo to stodoła
Moje główne pytania / wątpliwości - co oferuje najlepszą jakość (materiałów, bezawaryjność) i komfort jazdy?


@jedermann: Nowe mercedesy kojarzą mi się ze skrzypiącymi plastikami średniej jakości w każdym miejscu. BMW trochę też ale głównie w serii 1/2 oraz nie aż tak. Na plus w mercedesach są za to nowsze systemy ale BMW jakoś nie odstaje jeśli o najnowsze modele chodzi - generacja G po LCI. Mercedesy są też miększe ale znowu
  • 0
Jak z awaryjnością to nie wiem bo w sumie dopiero od 2021 MY nowa jakość weszła ale ramy już nie ma więc wystarczy podnieść maskę zamiast budy w razie grubszego serwisu oraz nowoczesne systemy (tempomat aktywny, utrzymanie pasa) działają naprawdę super.


@Bejro: dzięki - akurat przypadkiem trafiłem ostatnio na dyskusję na FB, gdzie kolega rozważał kupno Land Rovera z salonu po latach jeżdżenia BMW. W skrócie - wiele osób się udzieliło
  • 0
@kipowrot: XC60 brałbym pewnie Ultimate z pneumatyką i B5 (250KM), więc zakładam, że mogłoby być wygodnie i względnie dynamicznie... natomiast nie jestem przekonany czy faktycznie byłoby lepiej niż w potencjalnie słabszym X3 bez pneumatyki ;)
@jedermann no bo po prostu ludzie są uprzedzeni bo coś tam słyszeli. Jest to na pewno drogie auto i serwis też jest drogi. Jak się ten fakt zignoruje to awaryjność się pojawi. Do tego, ilu z tych ludzi kupiło LR po 2021? Zgaduję, że 0. Miałem w rodzinie dużo tych aut i jedyna awaria to było popsucie się klamki oraz tylko jedna awaria która wymusiła postój w serwisie kilka dni. Ale to
@Bejro: @jedermann: Range Rovera też rozważałem, co do awaryjności nowych modeli się nie wypowiem, bo słyszałem tylko historie o starych autach, wiadomo jakie. Auta bardzo ładnie wykończone w środku, jednak dobrze skonfigurowane bmw im nie ustępuje. Na tym zachwyt się kończy. Infotejment, wyciszenie, prowadzenie, tutaj jednak merc i bmw cisną LR na miękko. Ten niby super system audio też jest taki sobie w porównaniu do bmw. Miejsca w środku mało,