Wpis z mikrobloga

@aarahon: no racja, tak ten system działa,
a jego "ignorowanie" jest dość powszechne o ile się właśnie widzi własnymi oczami gdzie się znajduje i gdzie są ląduje,

jak np. na tym nagraniu, lądowanie na takim lotnisku spoza bazy, system cały czas ostrzega o uderzeniu i nakazuje "pull up" a piloci wiedzą o co chodzi i to zupełnie ignorują
w takich okolicznościach można po prostu te komunikaty wyłączyć
SpalaczBenzyny - @aarahon: no racja, tak ten system działa,
a jego "ignorowanie" jest...
Swoją drogą to dziwny zbieg okoliczności ten Smoleńsk, skoro później w 2014 ruscy (sorry separatyści) zestrzelili samolot malezyjskich lini, a w 2023 Prigożyna. Jakoś dużo tam zdarzeń lotniczych...
@aarahon: Oczywiście, to jest najbardziej prawdopodobna wersja wydarzeń. Miał swój prolog w Gruzji z innym pilotem. Ale zdumiewa mnie pewność z jaką ktokolwiek się może wypowiadać o czymkolwiek. Przecież Putin wtedy, jako jedna z najbogatszych ludzi na ziemi mógł przeprowadzić zamach, jeszcze na swoim terenie. Jest to niezwykle mniej prawdopodobne, niż to, że po prostu nie ogarnęli. Zastanawiałeś się kiedyś co mógłbyś zrobić, jako najbogatsza osoba na ziemi? Przecież możesz zrobić
@wuwuwrerer: tak, ale wciąż jako najbogatszy człowiek bez skrupułów nie przeskoczyłbym pewnych rzeczy. A jako pilot lądujący we mgle za pierwszym ostrzeżeniem Terrain Ahead ciągnął bym drążek jak Solaris.
Faktem jest że pilot celowo szedł w ziemię ignorując ostrzeżenia komputera pokładowego.


@aarahon:

W momencie gdy masz alert pull up terrain ahead w takich warunkach to dajesz full #!$%@? ciąg i uciekasz w górę.


@epll:

Tylko, że te komendy były dlatego, że tego lotniska nie było w systemie. Dokładnie tak samo jest jak jedziesz drogą, której nie ma na nawigacji google i głos ci ciągle mówi "zawróć". I dlatego piloci
@aarahon: Posłuchaj Marka Sołonina jest konstruktorem lotniczym, ma też filmy o tej katastrofie specjalnie przetlumaczone na polski. To jest ciekawe, że na wschodzie wśród Ukraińców, a nawet Rosjan jest mocne przekonanie o zamachu. Tymczasem w Polsce wszyscy mają to w dupie.

Myśle, ze to kwestia propagandy i całej masy fejk niusów tuż po katastrofie np. że pijany Błasik na rozkaz Kaczyńskiego kazał lądowac pilotom. Taki był przekaz raportu Anodiny (tej samej
Posłuchaj Marka Sołonina jest konstruktorem lotniczym,


@oydamoydam: nie mam czasu ani ochoty. Możesz za to w skrócie podać przyczynę katastrofy którą ten pan podał.

Dokładnie tak samo jest jak jedziesz drogą, której nie ma na nawigacji google i głos ci ciągle mówi "zawróć".


@oydamoydam: widzę że musze się odnieść do tego bo chyba dalej nie rozumiesz... jak nie widzę drogi przed sobą to bym zawrócił nawet jeśli nawigacja kazałaby mi
@aarahon: Przypomnij mi co mówili im kontrolerzy lotu? Bo chyba ty jak jedziesz samochodem to nie masz kontrolerów lotu, którzy ci mówią że możesz jechać, i nie masz w samochodzie miernika poziomu wysokości, czy jakiegoś radaru, tylko polegasz na swoich oczach.

Więc się nie obraź, ale twój argument jest z dupy. Za chwilę będziesz miał samochody autonomiczne, które pewnie jak samoloty z pomocą radarów i GPS będę mogły jeżdzić we mgle
że powinni lądować na lotniskach zapasowych?


@aarahon: No przecież kontrolerzy naprowadzali ich na lotnisko i jeszcze im mówili, że sa na ścieżce.

Widzisz niewiele wiesz o tym wypadku, i nie chcesz wiedzieć więcej. A taki jestes pewny siebie.

Ja po obejrzeniu kilku filmów Sołonina dotyczących tego wypadku już nie jestem taki pewien oficjalnej wersji. I tym sie różnimy, ze ja obejrzałem choćby Sołonina.
No przecież kontrolerzy naprowadzali ich na lotnisko i jeszcze im mówili, że sa na ścieżce.


@oydamoydam: na kursie i ścieżce. A potem samolot za bardzo zaczął tracić wysokość.

Widzisz niewiele wiesz o tym wypadku, i nie chcesz wiedzieć więcej. A taki jestes pewny siebie.


@oydamoydam: raczej ty skoro nie wiesz że kurs a ścieżka to różnica.