Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #kiciochpyta #mechanikasamochodowa

Może jest tu jakaś dobra duszyczka co pomoże przy rozgryzieniu pewnego tematu przy aucie z grupy #vag
Mianowicie muszę wymienić sprzęgło i koło zamachowe, mam #vw jetta z 2014 roku z silnikiem 1,6 TDI CAYC 105KM, skrzynia 5-cio biegowa manualna LHW bez systemu start-stop. Do wyboru zestaw SACHS albo LuK, z tego co wyczytałem oba były montowane na 1. montaż.
Pytanie takie - czy jeżeli (teoretycznie) oryginalnie mam LuK to też muszę taki zamontować czy mogę zmienić na SACHS? Wiem tylko tyle, że całość musi być tego samego producenta, czyli tarcza + docisk + łożysko + koło zamachowe (dwumasa).

Natrafiłem na pdf-a w którym jest opisane jak rozpoznać producenta sprzęgła i koła nie ściągając skrzyni - jakoś od spodu auta można to stwierdzić po obudowie, jutro i tak będę zmieniał olej i filtry to przy okazji sprawdzę.

Ktoś coś podpowie? ʕʔ
  • 10
@trzaichlac69: Ja powiem tak - uj wie co tam dokładnie siedzi, ASO rozkłada ręce; ich słowa - "proszem pana, ciężko określić co tam u pana siedzi, przy wymianie sprzęgła rekomendujemy wymianę koła zamachowego za 1890zł brutto, proszę, tutaj ma pan nr OEM ( ͡° ͜ʖ ͡°)"