Wpis z mikrobloga

@Operator_imadla: Fiat miał fajne samochody dla ludu i ugruntowaną pozycję w Polsce (Polski Fiat to jeszcze przedwojenna marka). Teraz tłuką niemal to samo co 15 lat temu (Panda, 500, Tipo) tylko kreują się na markę lajfstajlową i ceny skoczyły 3x. Coś czuję, że się wkrótce zawiną z rynku.
@Operator_imadla: te 25k z 2012 dzisiaj są warte jakieś 40k uwzględniając inflację. Do tego dołóż progres technologiczny. Obecnie najtańsza Panda kosztuje 56k. W 2012 średnia krajowa to było trochę ponad 3500 brutto, teraz jest 7500. Nie ma się co tak emocjonować starymi cenami
dobra, mam głupie pytanie. Dlaczego ludzie kupują samochody z 6 biegami? Jeździłem tylko 5 biegowymi, nienawidzę #!$%@? zmieniać biegów, jakbym miał 6 to pewnie musiałbym to robić częściej. Pytam poważnie, dopiero niedawno zrobiłem prawo jazdy i się nie znam


@lagomorph: Żeby przy wysokich prędkościach mieć dodatkowy bieg na prędkości autostradowe (120-150) i żeby tak nie dudniło w aucie.

Z biegiem czasu zmiana biegów tak już nie denerwuje, ale nadal boli mnie
dobra, mam głupie pytanie. Dlaczego ludzie kupują samochody z 6 biegami? Jeździłem tylko 5 biegowymi, nienawidzę #!$%@? zmieniać biegów, jakbym miał 6 to pewnie musiałbym to robić częściej. Pytam poważnie, dopiero niedawno zrobiłem prawo jazdy i się nie znam


@lagomorph: 6. bieg to taki bieg autostradowy gdzie jadąc te 120 czy 140 masz niższe obroty silnika dzięki czemu jest ciszej, niższe spalanie, silnik tak się nie męczy i nie grzeje, jak
@Myslovitz: Nie przypominaj xD Dziadek chciał mnie tak zrobić w wała właśnie koło 2010-2012. Podsunął mi pod nos katalog Fiata, że tutaj jest taka fajna Panda, ja bym ją kupił i mu dał, on mi ją dotrze a w zamian da mi... swoją Pandę z 2006 roku. Oczywiście się nie zgodziłem.
, jak silnik jest słaby to auto potrafi też szybciej jechać, jak maluch miał 4 biegi to wyciągał max 100 km/h


@Instynkt:

Reszta OK, ale to akurat nie jest prawda. Bywa tak, że auta z cherlawymi silnikami mają wyższą prędkość maksymalną na niższych biegach. Np. Fiat 125p i Polonez osiągały maks. na czwórce, nie na piątce. Tak w uproszczeniu, najłatwiej prędkość maksymalną uzyskać na przełożeniu najbliższym bezpośredniego - o ile nie
@login_cwiczebny ja kupiłem outlandera phev z przebiegiem rpkkm w ostatnim momencie zanim ceny aut #!$%@?ło w kosmos. Mijają 3 lata i 90kkm wiecej a ja mogę dostać dokładnie tyle samo co dałem. Z tym że gdybym chciał teraz kupić żeby miał tyle samo lat co wtedy to muszę dać €10 000 więcej :/
Jeździłem tylko 5 biegowymi, nienawidzę #!$%@? zmieniać biegów, jakbym miał 6 to pewnie musiałbym to robić częściej.


@lagomorph: ekonomia na wyższym biegu. Silnik nie musi się tak wysoko kręcić.

A można kupić auto z automatem, są np 8 biegowe, a ford chyba nawet ma w swojej ofercie 11-biegowe automaty (ford ranger jak dobrze kojarzę).