Wpis z mikrobloga

Naciąganie łańcucha. Mam wrażenie, że równe ustawienie dystansów po obu stronach koła nie może być zbyt dokładne, bo te wcięcia nie pozwalają na super dokładność. Jak bardzo dokładnie trzeba to ustawić? Jakie będą skutki uboczne jak to #!$%@?ę? Da się jakoś określić czy jest równo po wszystkim?

#motocykle
prostynick - Naciąganie łańcucha. Mam wrażenie, że równe ustawienie dystansów po obu ...

źródło: Untitled

Pobierz
  • 12
Licz obroty sruby albo mierz wysuniecie gwintu. Poza tym to nie musi byc mega dokladnie, co do setnych milimetra. Nie jeden bajker jezdzil z krzywo ustawionymi srubami po wizycie u naszych wspanialych mechanikow i jakos zyja, nie wspomne o niedokreconych oskach...ale z tym juz moglo by byc nieciekawie.
@prostynick znaczniki raczej tylko pomagają, ja zawsze mierze suwmiarka śruby. Jest wiele sposobów jak np mierzenie śruby koła do jakiegoś tam punktu, patrz czy lancuch jest prosto, koło itp. Co do milimetra nie musi być, ale jak przekosisz o kilka cm to już będzie różnica. A skutki to ściąganie motocykla, opona źle starta.

@prostynick: Stawiasz na stojaku pod tylne koło, luzujesz nakrętkę osi koła, luzujesz śruby regulacji po obu stronach wahacza, ustawiasz naciąg śrubą po stronie łańcucha, robisz paręnaście obrotów kołem i nagle okazuje się że po stronie hamulca koło ustawia się samo w odpowiednim miejscu i zostaje tylko dokręcić śrubę regulacji i ośkę.

Magia zwana fizyką a dokładnie mechaniką.

Jak wszystko jest proste, nie styrane i nie jest to chińczyk to zadziała.

Gx
@prostynick: jeśli wahacz jest symetryczny i obustronny to ja mierze suwmiarka, ale z tym symetrycznym wahaczem bywa różnie.
Jeśli masz to od brzegu wahacza do rantu Felgi z jednej i z drugiej, ma być tyle samo, jest to najdalej wysunięty punkt osi więc i dokładność najlepsza. Jeśli wahacz nie jest symetryczny, mierzy się sznurkami od przedniego koła, albo poprostu na znaczniki jeśli są ok. to też wystarczy
@prostynick: mi na obroty śruby jakimś cudem zawsze wychodzi krzywo wg znaczków (o milimetry, na oko), ale dobrze wg tego ustrojstwa co wrzucił mirek wyżej - tylko osłonę łańcucha trzeba zdejmować aby użyć ale przynajmniej daje spokój ducha

@FFireBlade954: @bocznica @Man_of_Gx @krzysztof2033

Pomierzyłem suwmiarką wliczając główkę i nakrętkę i wydaje się być relatywnie podobnie do nacięć. Najpierw chyba #!$%@?łem, bo koło było odkręcone za mocno i przy dokręcaniu się tak naprawdę z prawej cofało - zakładam, że za mocno odkręcam. Natomiast co mnie #!$%@? to widać na tym filmiku (to mój model moto) - to gówno się tam rusza w momencie dokręcania, więc nie wiem czy tam w ogóle
@prostynick: A tak w ogóle to tera cudują panie, jakieś #!$%@? te regulacje, musi być wszystko ładne. A najlepsze rozwiązanie ever to w starych hondach gdzie był taki slimaczek z ząbkami ponumerowanymi, luzowałeś, ustawiłeś od strony łancucha na dany ząbek, z drugiej to samo i tyle. Minuta roboty i zawsze było równo. A teraz biegaj z suwmiarką bo wahacz musi być ładny.