Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim. Rozważam podjęcie się pracy jako Junior IT Support. Rozglądałem się za wymaganiami i 90% to ogólnie sprawy software'owe. Jak to jest w rzeczywistości? Mam licencjat z informatyki, także jakieś tam pojęcie na temat informatyki mam, jednak wiem, że muszę się podszkolić.

Czy w tym zawodzie muszę wiedzieć jak np. naprawić laptopa? Pytanie może się wydać głupie, ale serio nie wiem. W większości ofert opisany jest w wymaganiach troubleshooting jedynie odnośnie software'u.

Jak wygląda praca jako Junior IT Support?

#pracait #helpdesk #itsupport #pytaniedoeksperta #pytanie
  • 15
@_gabriel: 12 lat temu jak zaczynałem jako "informatyk" to zajmowałem się głównie instalowaniem oprogramowania, składaniem kompów, prostymi naprawami typu wymień zasilacz, przeskanuj dysk, zainstaluj drukarkę. Inwentaryzacja sprzętu, proste prace administracyjne na serwerach Linux. Pomagasz użytkownikom coś zrobić w aplikacjach, które mają wszyscy zainstalowane. Tak, fizycznie też trzeba było czasem się przejść na stanowisku na drugi koniec zakładu.

Akurat w tej firmie bardzo mile widziana była również znajomość podstaw elektroniki, jej naprawy.
@_gabriel: wszystko zależy od firmy. W jednej będziesz od wydawania myszek i instalowania windowsa, 7zipa i adobe ;) a w innej będziesz mógł robić wszystko i do wszystkiego dostaniesz dostęp.
Jak masz jakieś pytania to pytaj, pracuję na helpdesk :)
@_gabriel zależy od firmy. Na takim stanowisku raczej nikt nie będzie od ciebie oczekiwał cudów. Na szczęście w IT pracują raczej kumaci ludzie i raczej będą chcieli dzielić się wiedzą (przynajmniej ja tak robię). Korpo zwykle ma podpisane kontrakty z big 3: Dell, HP, Lenovo. Jak jest problem i komp jest na gwarancji to dzwonisz do serwisu i pomagają ci rozwiązać problem. Obowiązki jakie możesz mieć to: instalacja OS, problemy z akcesoriami
  • 0
@crixos: @Krol_Dzielni @matwes
Jeśli ogarnę dobrze te zagadnienia to dam sobie jakoś radę? Mam książkę do COMPTiA A+ i dostęp do neta więc mam skąd się uczyć

Budowa komputera/laptopa/smartfona
Windows 7/10/11
LAN, WAN, DHCP, TCP/IP, DNS, AAD, IP, POP3, IMAP, SMTP
Outlook
Linux
Microsoft 365, Microsoft Office
Google Workspace
VPN, Virtualization, Networking
ActiveDirectory, ServiceNow
ITIL
@_gabriel: u mnie IT było jako hobby. Helpdesk jako pierwsza praca na początku pokazał mi, że bardzo dużo muszę się jeszcze nauczyć. Jednak biznesowe rozwiązania mają inne aplikacje niż te do użytku domowego. Dlatego ich obsługi musiałem nauczyć się właśnie tam. Najprędzej nauczysz się wszystkiego podczas pracy. Jeśli trafisz na fajną ekipę to wszystkiego Cię nauczą.
@matwes: Cześć i jak dalej się rozwninąłeś? Ja osobiście od półtorej roku pracuje jako helpdesk w firmie i głównie chodzę po stanowiskach ludzi i pomagam im z pogramami jak się wykrzaczą, podłączam drukarki sieciowe , rozbieram laptopy itp.
@michals412: generalnie z helpdesku warto pójść gdzieś dalej bo często jest to stanowisko, które jest odskocznią do dalszej kariery w IT.

Ja chciałem początkowo kontynuować karierę sysopsa/devopsa, ale stwierdziłem, że to zbyt nerwowa i delikatna praca, więc poszedłem w programowanie - tak się złożyło, że zwolniło się mniej więcej rok od decyzji takie stanowisko w firmie i wskoczyłem na nie, a miałem za sobą kilka nieudanych rozmów o pracę poza firmą