Aktywne Wpisy
Chcemy z moim niebieskim paskiem kupić psa. Na tapecie są 2: corgi i samoyed. Nie wiem który lepiej się w bloku odnajdzie. Jakie są wasze doświadczenia? Który byłby lepszy? #psy #pieswbloku #zwierzaczki
Rocky_Zuma_Skye +599
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody
1. Żeby clickbaitowe gównoportale motoryzacyjne mogły pisać gównoartykuły "CZĘSTY BŁĄD MŁODYCH KIEROWCÓW MOŻE USZKODZIĆ SKRZYNIĘ. SPRAWDŹ CZY TEŻ GO NIE POPEŁNIASZ".
2. Żeby motojanusze mogli prowadzić swoje głupie dysputy i wymądrzać się wyssanymi z dupy teoriami o gotującym się oleju w skrzyni, synchronizatorach i kosmitach, patrz komentarze powyżej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Iskaryota: pomijając te niezwykle rzadkie manualne z chłodnicami oleju, to sądzisz że w typowej obudowie, przy tym stosunku objętości do powierzchni styku z powietrzem, prędkość przepływu powietrza jest aż tak istotna dla jej chłodzenia? :)
A te temperatury aż tak wysokie?
Tak jeszcze dla porządku to co tam się w tej skrzyni tak strasznie grzeje na jedynce i dlaczego?
Straty
@Iskaryota: pomijany nie jest, bo całe straty skrzynia oddaje tylko tą obudową. Niewielka różnice powoduje tu jedynie to czy powietrze odpływa ją szybko czy wolno. Bo tego powietrza jest i tak dużo jak na powierzchnię którą oddaje ciepło.
To dlaczego skrzynia przy szybkiej jeździe na wysokich biegach generuje więcej ciepła to właśnie koła niskich biegów które kręcą się wtedy z obłędnymi prędkościami,
Nawet jak jedynka w czasie zapiętej piątki wiruje 4x szybciej to nie transferuje ona mocy. Przez co straty jakie generuje to w zasadzie tylko straty wynikające ze zbędnej masy wirującej na wale.
Faktyczny parametr, który grzeje skrzynię i powoduje uszkodzenia to moc tarcia liczona wzorem
u = przełożenie rzeczywiste
z1 = liczba zębów pierwszego koła (napędowego)
@Iskaryota: a dlaczego "dla uproszczenia" założyłeś że na jedynce ciągniemy jakąś potężna przyczepę pod wielka górę, a dla piątego biegu założyłeś jazdę po płaskim z niezbyt dużą prędkością? :)
@Iskaryota: To Ty zacząłeś od porównania kiedy na jedynce skrzynia przenosi 50kW, czyli mówisz o sytuacji kiedy ciągniemy pod dużą górę ciężką przyczepę, z sytuacją kiedy skrzynia przenosi 50kW na piątym biegu, czyli zazwyczaj oznacza to jazdę autostradową jakieś 160km/h.