Wpis z mikrobloga

@trueloser: bo jedynka służy tylko do ruszania z miejsca, co ci daje że jedziesz wolno i wbijasz jedynkę? nic tylko obroty ci skaczą a cała skrzynia dostaje ostro po dupie, nie wspominając o braku synchronizacji i możliwości uszkodzenia skrzyni (choć ponoć nowych skrzyń to dotyczy w mniejszym stopniu).
  • Odpowiedz
  • 3
@sberatel @Ytaremtujest
służy tylko do ruszania ponieważ co? ktoś tak powiedział lata temu? współczesne skrzynie mają zsynchronizowany bieg pierwszy dlatego zależy mi na opini jakiegoś mechanika albo inżyniera który powie mi dlaczego można redukować do dwójki ale na jedynke która ma troche mniejsze przełożenie już nie
  • Odpowiedz
  • 0
zębatka od jedynki jest zrobiona z gównolitu i nie wytrzyma? czy jakiś kompletnie inny powód jak słabe smarowanie
potrzebuje wiedzy specjalisty
  • Odpowiedz
@trueloser: Ci co piszą o braku synchronizacji na pierwszym biegu to chyba nie za bardzo wiedzą o czym piszą, albo nigdy nie siedzieli za kierownica np malucha. Przy braku synchronizacji w maluchu, gdy ten się toczył - nawet z minimalną prędkością - wrzucenie jedynki było katorgą, zarówno dla uszu jak i mechanizmów. Rzęziło wszystko a wrzucając trzeba było naprawdę użyć dużej siły.
A co do nowych generacji skrzyń, tam synchronizacja
  • Odpowiedz
gdy ten się toczył - nawet z minimalną prędkością - wrzucenie jedynki było katorgą, zarówno dla uszu jak i mechanizmów. Rzęziło wszystko a wrzucając trzeba było naprawdę użyć dużej siły.


@Wiskoler_double: a wystarczyło leciutko dodać gazu i bieg sam wskoczył.

@trueloser mit jeszcze od czasów poloneza, zupełnie jak z olejem - ma 300k to zalej mu mineralny XD nie ma różnicy, sporo skrzyń ma ten sam synchronizator na 1
  • Odpowiedz
@sberatel: trochę mniejsze ? praktycznie dwukrotnie. Jednym z przeciwskazań jeżdżenia na 1 biegu jest grzanie oleju w skrzyni co jest zjawiskiem bardzo niekorzystnym dla trwałości i jeżeli twierdzisz że to nie ma wpływu to polecam zrobić parę kilometrów na 1 biegu i dotknąć skrzyni.
  • Odpowiedz
Jednym z przeciwskazań jeżdżenia na 1 biegu jest grzanie oleju w skrzyni co jest zjawiskiem bardzo niekorzystnym dla trwałości i jeżeli twierdzisz że to nie ma wpływu to polecam zrobić parę kilometrów na 1 biegu i dotknąć skrzyni.


@sberatel: Sugerujesz że skrzynia biegów na I biegu i np. 3000 rpm, grzeje się jakoś istotnie bardziej niż jadąc na V biegu przy 3000 rpm? I co niby to ciepło tam wtedy
  • Odpowiedz
@CzatownikzCzatowni: Myślisz że powinniśmy cofnąć się w rozwoju? I zacząć stosować skrzynie bez synchronizatorów? Już to przerabialiśmy, pierwsza Syrena nie miał synchronizacji i stosowało się tzw "międzygaz" by zsynchronizować bieg z prędkością toczenia. Nauka jazdy na takich skrzyniach (podobno) to była katorga dla otoczenia i ucznia.
  • Odpowiedz