Wpis z mikrobloga

@DrFaithless: nie wiem co Ci ludzie pisza w tych komantarzach, ale odkrec ten korek, wyciagnij z rurka, nalej tam do polowy zbiorniczka czyli tam gdzie sie zweza ten zbiorniczek i jezdzij, i nie sluchaj o tym odkrecaniu korka na chlodnicy, plynu dolewa sie do zbiorniczka wyrownawczego, a nie do chlodnicy..............
i nie sluchaj o tym odkrecaniu korka na chlodnicy


@Miszcz_Joda: zacznijmy od tego czy zdziś w jakimkolwiek aucie chłodnica ma jeszcze korek? takie rozwiązanie było może w syrenie ;d
i nie sluchaj o tym odkrecaniu korka na chlodnicy


@Miszcz_Joda: zacznijmy od tego czy zdziś w jakimkolwiek aucie chłodnica ma jeszcze korek? takie rozwiązanie było może w syrenie ;d


@Pietter: W jakichś azjatyckich nawet po 2000 roku np. Hyundai Getz z okolic 2006 tak było,
I w takim wypadku ten zbiorniczek nadmiarowy nie jest nawet nawet pod ciśnieniem układu tylko jest wyrzucany tam płyn jak w reszcie układu się rozszerzy
Wlewa się przez ten korek, czy oddzielnie do zbiorniczka?


@DrFaithless: Tu i tu.

Lejesz do pełna pod ten korek na chłodnicy, a w zbiorniczku poziom ma być przynajmniej minimalny (w praktyce po prostu żeby coś było na dnie).

Są po prostu dwa rodzaje układów chłodzenia.
Ty masz układ ze zbiorniczkiem wyrównawczym bezciśnieniowym - spotykany zazwyczaj w samochodach japońskich i koreańskich. Tam układ chłodzenia jest w całości wypełniony cieczą, podczas nagrzewania ciecz