Wpis z mikrobloga

Wracam z tematem o treści: Corsa C Easytronic raz na jakiś czas wyświetla błąd F po wciśnięciu hamulca i auto nie kręci. Udało się poczynić znaczny krok ku znalezieniu przyczyny.

Zainteresowanych tematem od początku zapraszam do oryginalnego wątku TUTAJ

Otóż wczoraj znowu stało się to w garażu, więc mogłem na spokojnie szukać dalej. Więc auto na biegu, wkładam kluczyk, przekręcam na zapłon, noga na hamulec i wajcha na luz, wyskakuje mrugające F na desce i nie kręci. Przy próbie zmiany trybu jazdy jest kompletna cisza. Zostawiam na zapłonie, otwieram maskę, biorę kawałek kantówki i delikatnie uderzam raz w miejsce oznaczone na zdjęciu. Od razu po tym przez 5-10 sekund słychać że coś zaskoczyło i jest dźwięk podobny do silniczka wycieraczek + klikanie. Wracam do auta, F nadal mruga, ale przy każdorazowej zmianie trybu jazdy na wciśniętym hamulcu słyszę puknięcie (czyli normalne zachowanie). Wyłączam zapłon, odczekuję 5 sekund i próbuję ponownie. F zniknęło, auto można odpalić.

Krótkie poszukiwania w internecie wskazały, że nie jestem jedyny i to problem z elektromagnesami i lekkie uderzenie w obudowę sprawia, że wracają one do właściwej pozycji. Winne temu mają być szczotki siłownika sprzęgła, które należy wymienić.

Czy ktoś może potwierdzić, że właśnie to jest przyczyna i rozwiązanie problemu? Auto stało już tydzień u dwóch mechaników, ale poza wymianą elementów które nie przyniosły poprawy i skasowaniem hajsu za "czas" nic nie zostało zrobione ponieważ nie udało im się odtworzyć tego błędu (który pojawia się raz na kilkanaście odpaleń). Czy jeśli przedzwonię z tym do mechanika to od razu można oddawać samochód na wymianę tych szczotek, czy może to być coś jeszcze innego?

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta #opel
Madridista98 - Wracam z tematem o treści: Corsa C Easytronic raz na jakiś czas wyświe...

źródło: Corsa

Pobierz
  • 7
@Madridista98: ta skrzynia to ciekawy wynalazek. W zasadzie jest to skrzynia manualna, tylko sprzęgło jest automatyczne. Słyszałem wiele złych opini. Nie chodziło o jakość, tylko prowadzenie auta z tą skrzynią.
@cacyyy: Też słyszałem wiele różnych opinii na jej temat, mi jednak jeździ się bardzo przyjemnie. Biegi zazwyczaj wrzucam i zrzucam sam, bo sterownik robi to na nieco zbyt wysokich obrotach. Kiedy biegi zmieniał mi automat to spalanie było na poziomie 6l/100, po przejściu na ręczną zmianę mam około 5,5l/100, a i komfort jazdy wyższy, bo unikam zbędnego szarpania i mogę sobie hamować silnikiem.
@cacyyy: bo jest beznadziejna w zachowaniu na drodze ta skrzynia ale właśnie przez to że to zautomatyzowany manual to jest względnie łatwa w naprawach