Wpis z mikrobloga

Osoba prowadząca na FB fanpage WroData wrzucił nie tak dawno post z mapą wypadków śmiertelnych we Wrocławiu za lata 2016-2022. Post jest tutaj

Natomiast bezpośredni link do mapy jest tutajhttps://wykop.pl)https://wrodata.shinyapps.io/wrodata_mapa_wypadkw/)

Generalnie zdaniem autora najgroźniejsze miejsca to:
- AOW
- Grabiszyńska
- Legnicka
- Mickiewicza
- Plac Grunwaldzki

Lecąc po kolei:
AOW już jest ograniczenie do 120. Do tego praktycznie co chwila tam są jakieś remonty i zwężenia do dwóch pasów. Nie wiem co jeszcze miałoby się stać żeby poprawić tam bezpieczeństwo.

Grabiszyńska - wyliczone są 3 wypadki z czego
1. To rozjechanie babci przez tramwaj która przekraczała ulicę w złym miejscu
2. Wtargnięcie na czerwonym
3. Dwóch debili w furach na wysokości kolejowej się stuknęło. Jednego podbiło tak że wpadł w przystanek.
Nie wiem co tam jeszcze ma zostać poprawione. Ulice pozwężali jak się dało. Dali przystanki wiedeńskie. Przejścia są już co chwila ze światłami.

Legnicka - 3 na 4 to według mapy wejście na czerwonym przez pieszego. No sorry, ale ciężko żeby tam coś poprawiono jeśli to piesi włażą na czerwonym. Jeśli miasto chciałoby coś poprawić starczy postawić kilka fotoradarów. Od razu byłoby spokojniej. Tylko, że z tego co się orientuje na temat tego żeby się fotoradary pojawiły jest cicho.

Mickiewicza - pytanie jak się zmieni tam ruch po oddaniu AWW. Na ten moment łatwych rozwiązań nie ma.

Plac Grunwaldzki - tam już nie wiem co by miało zostać poprawione. Są światła, są przejścia. Poza tym nawet z mapki nie wynika żeby tam było tych wypadków dużo.

Jak dla mnie to są gorsze miejsca w tym mieście które faktycznie powinny pójść do poprawki.
#wroclaw
Pobierz DarthGohan - Osoba prowadząca na FB fanpage WroData wrzucił nie tak dawno post z mapą...
źródło: a1
  • 38
@Megidox: Szczerze dla mnie najgorszym miejscem obecnie są okolice pl. Kościuszki. Tylko, że głównie przez to co potrafią tam odwalić rowerzyści. Wyprzedzanie mimo braku miejsca tam naprawdę zdarza się za często. Nieraz już byłem świadkiem jak ktoś tam nie brał pod uwagę, że jest jeszcze tutaj auto i po prostu wyprzedzał rowerzystę przed nim bo on się śpieszy.

Tylko tam miasto zrobiło to co niby powinno. Jest ograniczenie prędkości do 30.
@Darth_Gohan: widziałem tego posta i o ile każdy się zgodzi że no super by było mieć 0 wypadków śmiertelnych to porównywanie Wrocławia do Jaworzna jest... no głupie :)
Jaworzno nie dość że jest znacznie mniejsze to o skali tej mniejszości mówi to że przez to miasto przechodzi DK o obciążeniu 15 tys samochodów dziennie, a do tego ta droga będzie przebudowana w nowym śladzie tam gdzie jest najbardziej kolizyjna
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/przebudowa-dk79-w-jaworznie-dzieki-rzadowemu-wsparciu-staje-sie-faktem

15
@puexam: No z Jaworzną to aktywiści uwielbiają wylatywać, a fakt jest taki, że miasto tak jak piszesz ma znacznie mniejszy ruch. Tam tak się można bawić.

Gość włączył AOW więc tez je skomentowałem. Jak dla mnie AOW też nie powinna być brana pod uwagę.

Mi nie chodzi nawet o spowalnianie infrastruktury tylko w końcu żeby te limity były realne i tak jak pisałem wyżej. Żeby nie było sensu jeździć znacznie szybciej
@Darth_Gohan: Mapka jest na pewno niekompletna, bo znam jeden wypadek sprzed 2-3 lat na Sienkiewicza na wysokości Świętokorzystkiej gdzie doszło do poważnych obrażeń pieszej, a nie ma tego na mapie. Pytanie jaka jest skala i czy to tylko błąd przy pracy, czy może mapka jest gówno warta.

Ale zakładając na razie to, że nie jest, to zwróciłbym uwagę na to, że do wypadków nie dochodzi tam gdzie jest wysokie natężenie ruchu,
@Iudex: Niby robiona na podstawie danych z komendy. Pytanie jak dobre dane dała komenda.
Generalnie też by trzeba było dostać w tych danych info w jakich godzinach te wypadki były. Bo np. masz nawet na skrzyżowaniu Ołtaszyńskiej / Zwycięskiej gdzie tam naprawdę przecież jest praktycznie zawsze zabite.

@Wychwalany Tam prędzej sens by miało postawienie radarów sprawdzających odległość między autami. To jest większy problem tego miejsca. Jazda na dupie. #!$%@?ących tam znacznie
Tylko, że z tego co się orientuje na temat tego żeby się fotoradary pojawiły jest cicho.


@Darth_Gohan: jak cicho? Wrzucili kamerki na bystrzyckiej, jebią mandatami to się wrzawa taka podniosła jakby to jakieś Lex Tusk było. A jeżdżę tam codziennie rowerem i już widać że jak się przełącza na żółte to zamiast redukcja-i-#!$%@? to jest wyhamowanie przed pasami.
@Rad-X to by mogło podziałać. Szczególnie z nowymi przepisami, bo niektórzy ludzie #!$%@? ja się jak święte krowy na przejścia. Dodatkowo jakąś kampania edukacyjna itp.

@Darth_Gohan ciekawa inicjatywa chociaż jak widzę autor peja chciałby wszędzie zmniejszać prędkość co nie jest wcale rozwiązaniem. Obiektywnym było by podać np. ile w mieście jest kolizji spowodowanych nadmierną prędkością, a ile zwykła nieuwagą, czy niezrozumieniem przepisów drogowych. Co do rozwiązań inżynieryjnych to zwykle są one, albo
Niby robiona na podstawie danych z komendy. Pytanie jak dobre dane dała komenda.


@Iudex @Darth_Gohan: Właśnie się przyjrzałem tej mapce, jeśli to prawda to ja nie mam pytań jakie policjanci mają dane .... .... ...

Tam rowerzysta wjechał pod tramwaj. https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/118366/Wroclaw-Tramwaj-smiertelnie-potracil-rowerzyste
Już nie wiem jak to oficjalnie się skończyło bo nie mogę znaleźć informacji: rowerzysta wjechał na przejście dla pieszych czy wcześniej nie ustąpił pierwszeństwa na ścieżce rowerowej? Nie ma to
Pobierz puexam - >Niby robiona na podstawie danych z komendy. Pytanie jak dobre dane dała kom...
źródło: obraz_2023-05-30_171440492
Czyli najwięcej wypadków jest tam gdzie jest największy ruch. Zero zaskoczenia.

Tak naprawdę to i tak we Wrocławiu jest bardzo bezpiecznie. W 100% nigdy nie uda się wyeliminować bo niektórzy są jak zombie, wchodzą pod jadący tramwaj albo auto. Zarówno samochody jak i komunikacja miejska musiała by jechać 15km/h żeby wyeliminować 100% wypadków.

Jedyne co można by poprawić to dać więcej przejść aktywowanych przyciskiem lub czujnikiem ruchu bo to widać, ze ludziom
@ploki_juhy_rdeswa: Na Ślężnej te światła z wykryciem czerwonego i ludzi z komórką są od 10 lat. Nie słyszałem o ani jednym mandacie z nich wśród znajomych. Także nie jestem pewny czy one faktycznie działały :) Teraz niby je poprawili wiec zobaczymy.

@Viking- Kolejny raz się upierasz, że po tych śpiących policjantach przejedziesz 50 albo nawet 100. Naprawdę weź kamerkę i mi nagraj jak tam nie hamujesz. To są jedne z gorszych
We Wrocławiu masz już tonę przejść aktywowanych na przycisk. Jedyne co sprawiły to tyle, że często jak się dojeżdza przejście jest dawno puste, a świeci się czerwone bo nikt już nie czeka.


@Darth_Gohan: no właśnie w porównaniu do innych miast mało. Na pewno zmniejszyły by one częstość dojeżdżania do pustych przejść.
@KonwersatorZabytkow: Czekaj niby jak to miałoby zmienić dojeżdżanie do pustych przejść?

Właśnie na tych aktywowwanych na przycisk najczęściej ludzie wciskają. Czekają. Nic nie jedzie i nie czekają na zielone. Przechodzą. Auto dojeżdża i nagle się okazuje, że jest czerwone dla auta, a przy przejściu nikogo nie ma.